Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


niedziela, 8 października 2023

TSA - 51 / Bez Podtekstów (1997)


Moja ocena: 10/10
Nie da się zaprzeczyć, że TSA jest najważniejszym zespołem heavy metalowym w kraju, obok grupy TURBO. Nie mogę tu jednak opisać wszystkich płyt zespołu TSA. Grupa ta nigdy nie nagrała nic naprawdę wrogiego mojej wierze Katolickiej, ale jednak posiada w swym repertuarze kilka utworów niepasujących do profilu niniejszej strony. Jest to właśnie powodem, że postanowiłem opisać ten oto singiel. Jest to bardzo ciekawy, choć króciutki materiał, promujący długogrającą kompilację największych przebojów pod tytułem "The Best Of TSA". Tak jak przed chwilą wspomniałem, nie są one wrogie Chrześcijaństwu mimo wszystko w przypadku grup świeckich i ich nagrań, muszę być bardziej wybiórczy. Oznacza to, że nie będę mógł opisywać wszystkich ich płyt po kolei. Wydaniem wspomnianej składanki i opisywanego tu singla zajęła się firma Warner Music Poland. Wydawnictwo to należy do tych największych i najbardziej wpływowych w kraju. Zespół TSA wydał pod jego skrzydłami jeszcze kilka płyt. Skupmy się jednak na tym oto singlu. Singiel ten zawiera dwie bardzo ważne kompozycje z repertuaru zespołu, pierwszą antynarkotykową balladę i drugą cięższą będącą także znaczącym przebojem lat 80. XX wieku. Każdy fan zespołu nawet nieposiadający tego singla, pewnie już się domyślił, że materiał zaczyna się od ballady pod tytułem "51". Jest to piękna ballada, z bardzo przejmującym i poruszającym antynarkotykowym tekstem, który do dziś jest bardzo aktualny. Następnie przechodzimy do potężnej kompozycji hard&heavy zatytułowanej "Bez Podtekstów". Pochodzi ona z tak zwanego "czerwonego albumu" który także jest opisany na niniejszej stronie. Debiutancka płyta była tak dobra, że zostały do niej nagrane ponownie teksty w wersji anglojęzycznej, po czym wydano ją na nowo pod tytułem "Spunk!". Album ten próbował podbić także rynek brytyjski, został tam wydany pod tytułem "Heavy Heavy Metal". Ze swojej strony polecam bardzo serdecznie debiutancki "czerwony" album TSA w polskojęzycznej wersji oraz ten oto naprawdę ciekawy singiel.
Album nagrano w składzie:
Marek Piekarczyk - Wokal (BIAŁA 21, CECHY, SEKTOR A, BALL'S POWER, YUGOPOLIS, MAREK PIEKARCZYK, MAREK PIEKARCZYK I PRZYJACIELE...)
Andrzej Nowak - Gitara (MARTYNA JAKUBOWICZ, I CHING, LESZEK WINDER, HARLEY DAVIDSON BAND, TADEUSZ NALEPA, ZŁE PSY...)
Stefan Machel - Gitara (BLUES POWER, PROLETARYAT...)
Janusz Niekrasz - Gitara basowa (MARTYNA JAKUBOWICZ, I CHING, THE BLUES POWER, TSA-EVOLUTION, JANUSZ NIEKRASZ BAND...)
Marek Kapłon - Perkusja (BANDA I WANDA, MARTYNA JAKUBOWICZ, DŻEM, THE BLUES POWER, NOCNA ZMIANA BLUESA, TADEUSZ NALEPA, ZŁE PSY, OPIŁKI...)
Spis utworów:
1. 51
2. Bez Podtekstów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.