Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


czwartek, 23 listopada 2023

HALLOWED - End of The Age (2000)


Moja ocena: 10/10
Założony w Finlandii w 1998 roku heavy/power metalowy zespół w 1999 roku sfinalizował skład, zatrudniając wokalistę Michaela Majalahtiego. Debiutancka płyta EP pod tytułem "End Of The Age" zachwyca melodyjnym, ale i energetycznym brzmieniem inspirowanym latami 80. XX wieku, jak i Chrześcijańskim przekazem tekstów. Wspomnę jeszcze tylko jako ciekawostkę fakt, że wokalista zespołu Michael Majalahti był zawodowym zapaśnikiem. Powiem tylko tyle, że w przeciwieństwie do Hulka Hogana, ten facet naprawdę potrafi śpiewać i to całkiem dobrze! To było na tyle ciekawostek, jakie zebrałem na temat tejże grupy, przejdźmy zatem już do samej zawartości jej debiutanckiego krążka. W końcu to muzyka jest tu najciekawsza i naprawdę warta uwagi. Album zaczyna się od dość melodyjnej, ale i naprawdę czadowej kompozycji power metalowej pod tytułem "End of the Age". Drugi utwór pod tytułem "The Challenge" łączy w sobie power metalową zaciekłość, z elementami heavy metalu bliższego dokonań JUDAS PRIEST i melodyjnością w refrenach. Ostatnia minuta utworu kończy się wyborną solówką na klawiszach, która ustępuje miejsca doskonałej grze na gitarze solowej, inspirowanej muzyką klasyczną. Następnie muzycy postanowili złagodzić nieco brzmienie, prezentując sentymentalną balladę pod tytułem "The Chosen One", która dopiero pod koniec nabiera nieco cięższego melodyjnie metalowego charakteru. Do melodyjnie heavy/power metalowych brzmień powracamy jednak dość szybko wraz z następną kompozycją pod tytułem "Jesus Christ". Całość płyty kończy jeszcze heavy/power metalowa kompozycja pod tytułem "New Millenium". Polecam bardzo serdecznie ten debiutancki krążek, gdyż jest on naprawdę ciekawy.
Album nagrano w składzie:
Michael Majalahti - Wokal (KLAATUU, CROSSFYRE, STONER KINGS, OVERNIGHT SENSATION, ANGEL OF SODOM...)
Mikko Tuliniemi - Gitara (NO MAN'S BAND, REPRISAL SCARS, RANDOM EYES, REBELHEAD, RISTINOLLA...)
Samuel Hoisko - Gitara (RANDOM EYES...)
Jami Pohjoismäki - Gitara basowa (THE KNOB...)
Markus Ketonen - Klawisze
Timo Peltokangas - Perkusja (RANDOM EYES, RISTINOLLA, LUMINA POLARIS...)
Spis utworów:
1. End of the Age
2. The Challenge
3. The Chosen One
4. Jesus Christ
5. New Millenium

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.