Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


wtorek, 21 listopada 2023

SWEET CRYSTAL - Still Standing​.​.​. (2001)


Moja ocena: 10/10
Od czasu wydania rewelacyjnej muzycznie taśmy "Power-N-Glory" upłynęło sporo wody. Wydany jednak w roku 2001 longplay pod tytułem "Still Standing​.​.​." przyniósł fanom tej formacji dokładnie to, czego oczekiwali. Album ten okazał się kolejnym ponadczasowym i ponadidealnym arcydziełem w dyskografii tego znakomitego zespołu. Muzycy zaproponowali tu słuchaczom po raz kolejny doskonałą mieszankę melodyjnego hard rocka i AOR z najwyższej półki, wspartego odrobiną progresji. Na pochwałę zasługuje tu także doskonała produkcja muzyczna, którą zajął się Gary Spaniola i uzyskane przez zespół brzmienie. Takich płyt naprawdę miło się słucha i równie miło się je opisuje. Zapraszam do zapoznania się z zawartością tego bardzo ciekawego i wartego Państwa uwagi krążka. Album zaczyna się od utworu pod tytułem "Soldiers Of The Crown". Muzycznie AOR miesza się tu z delikatnymi wpływami rocka progresywnego i melodyjnie hard rockowym brzmieniem. Zaraz potem muzycy zdecydowali się zaproponować swoim fanom zakorzeniony w melodyjności i klawiszowym brzmieniu AOR, melodyjnie hard rockowy utwór, pod tytułem "When I Think Of You". Jest to chwytliwa kompozycja idealnie nadająca się na początek tego znakomitego muzycznie albumu. Kolejny utwór, z kolei utrzymany jest w stylu prześlicznej ballady AOR pod tytułem "This Way Forever". Grupa SWEET CRYSTAL jednak już wcześniej pokazała, ogromny talent do pisania naprawdę pięknych ballad. Bardzo ciekawym utworem jest także progresywnie rockowa ballada, przechodząca po czasie w nieco bardziej dynamiczny progresywny rock, pod tytułem "MessiahSong". Jest to kolejna przepiękna melodia zdobiąca ten doskonały muzycznie krążek. Już te pierwsze cztery kompozycje dowodzą, że SWEET CRYSTAL po latach jest równie genialny, jak wcześniej, potrafiąc wydawać równie wspaniałą muzykę, jak przed laty. Dowodem potwierdzającym te moje wszystkie zachwyty i pochwały może być także nieco dynamiczniejszy utrzymany w stylu AOR utwór pod tytułem "In God We Trust". Następnie powracamy do przepięknych balladowych brzmień, w kolejnym prześlicznym utworze pod tytułem "No Two Masters". Jest to kolejne wielkie arcydzieło na tym pełnym muzycznych arcydzieł krążku. Trudno więc się dziwić, że grupa ta zebrała wiele nagród muzycznych i jest tak ceniona zarówno przez fanów, jak i krytyków muzycznych. Swoją zdolność do tworzenia naprawdę urzekających balladowych melodii muzycy udowodnili swoim fanom także, utworem pod tytułem "In Your Name". Zbyt wiele pięknych ballad jednak także mogłoby stanowić przesyt, dlatego muzycy jako kolejny utwór wybrali nieco dynamiczniejszą melodyjnie progresywną kompozycję pod tytułem "Stand Up & Shout". Dopiero po niej powracamy znów na balladowe tory w kolejnym prześlicznym utworze pod tytułem "Looking Back". Jest to kolejna przepiękna melodia w dorobku tejże grupy, tym razem w wersji instrumentalnej. Gdy czas płynie na słuchaniu doskonałych albumów, to nawet nie zauważamy jego upływu. Tak jest i tym razem. Nie zauważamy, że już dotarliśmy do ostatniej kompozycji z krążka. Na sam koniec muzycy pozostawili jeszcze progresywnie rockową kompozycję pod tytułem "Ominicity". Zaczyna się ona spokojnie, budując nastrój i dopiero po czasie na chwilę wchodzą cięższe gitary z hard rockowym brzmieniem, wsparte doskonałym ponadczasowym brzmieniem klawiszy. Gdy całość się kończy, pozostaje chęć na więcej tak dobrych utworów, jest to jedna z tych płyt, które mają tak ciekawy i urozmaicony materiał, że naprawdę mogłyby trwać o wiele dłużej i nie nudzić. Polecam Państwu ten doskonały muzycznie album bardzo serdecznie, ponieważ stanowi on kolejną bardzo jasną perłę w koronie Chrześcijańskiego rocka.
Album nagrano w składzie:
Marq Andrew Speck - Wokal, klawisze (BUSTING BARRIERS...)
Bill Blatter - Gitara, wokale w tle
Steve Wieser - Perkusja
Spis utworów:
1. Do You Believe In Love
2. Soldiers Of The Crown
3. When I Think Of You
4. This Way Forever
5. MessiahSong
6. In God We Trust
7. No Two Masters
8. In Your Name
9. Stand Up & Shout
10. Looking Back
11. Ominicity

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.