Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


sobota, 6 stycznia 2024

ARIEL - He Comes (1984)


Moja ocena: 10/10
Pochodząca z Kanady grupa ARIEL może nie należy do tych naprawdę bardzo znanych na Chrześcijańskim rynku, ale zdecydowanie należy jednak do tych naprawdę ciekawych i wartych uwagi. Zespół ten powstał w 1983 roku, w mieście Victoria, stolicy Kolumbii Brytyjskiej. W tym samym roku zespół zagrał już swój pierwszy koncert, a rok później dokonał pierwszych nagrań. Twórczość tego zespołu, a także krótka rozmowa z jednym z jego muzyków, zainteresowały mnie na tyle, że postanowiłem ten zespół zaprosić na jeden z organizowanych przeze mnie internetowych koncertów. Podczas tego online show oprócz mojego zespołu główną gwiazdą była amerykańska grupa SAINT, swoich utworów na nią jednak udostępniło więcej zespołów w tym opisywany w tej chwili zespół ARIEL. Pomijając jednak promującą moją grupę i poprzednią stronę muzyczną imprezę "RIGHTEOUS METAL CENTER FEST!" skupmy się na wydanej w roku 1984 taśmie "He Comes". Chociaż jest to wydawnictwo niezależne, to należy je docenić nie tylko za naprawdę doskonałą zawartość muzyczną, ale i naprawdę profesjonalną produkcję. Wszystko brzmi naprawdę doskonale, nawet po tylu latach. Dlatego nie przedłużając, skupmy się na poszczególnych utworach, które można na tej bardzo ciekawej taśmie usłyszeć. Na sam początek zespół wybrał hard rockową kompozycję pod tytułem "Welcome Here". Za główne wokale odpowiada tu Steve Satkowski, wspierany gdzieniegdzie ciekawym kobiecym głosem, którym dysponuje Lisa Sawatsky. Warto dodać, że w zespole śpiewa dodatkowo także gitarzysta Ron Willies. Kolejną porcję naprawdę dobrego hard rocka w melodyjniejszej postaci muzycy zaoferowali także w drugim utworze pod tytułem "Turn To The One". Następny utwór zespołu utrzymany jest z kolei w formie przebojowego hard&heavy metalu w melodyjniejszej formie i nosi tytuł "Freely Given". Solidną porcję naprawdę chwytliwego hard rocka muzycy zaoferowali swoim słuchaczom także w utworze pod tytułem "Who are you living for?". I już te pierwsze cztery utwory dokumentują zespół ARIEL jako dostarczycieli naprawdę ciekawego, doskonale wykonanego cięższego rocka, na naprawdę ponadidealnym poziomie. Moje słowa potwierdza także melodyjnie hard&heavy metalowy utwór pod tytułem "Draw Close". Kawałek ten zasili po czasie także i długogrającą płytę zespołu, na razie jednak nie uprzedzajmy faktów. Na jej temat opowiem w osobnej recenzji. Chociaż naprawdę życzyłbym sobie więcej tak dobrych utworów, to właśnie doszliśmy już do przedostatniej kompozycji pod tytułem "In The Light", która z kolei utrzymana jest w melodyjnie hard rockowym stylu. Całość kończy jeszcze czadowy heavy metalowy utwór pod tytułem "The Second Coming". Także i on nie jest jednak pozbawiony melodyjności, zwłaszcza w doskonałych refrenach. Także i ten kawałek usłyszymy jeszcze później na płycie zespołu, o której jednak więcej napiszę innym razem. Po wszystkim pozostaje ogromny niedosyt na więcej tak świetnej muzyki. Znalezienie i zakup opisanej tu taśmy, dziś już raczej graniczy z cudem, ale dzięki uprzejmości zespołu nagrania te możemy znaleźć na YouTube, Deezer, Apple Music i Spotify. Naprawdę warto się z nimi zapoznać, bo ta troszkę mniej znana grupa, wydała prawdziwe arcydzieło, które należy do tych prawdziwie ponadidealnych i ponadczasowych. Polecam bardzo serdecznie.
Album nagrano w składzie:
Steve Satkowski - Wokal
Lisa Sawatsky - Wokal
Ron Willies - Gitara, wokal
Bruce Davies - Gitara basowa
Steve Sawatsky - Perkusja
Spis utworów:
1. Welcome Here
2. Turn To The One
3. Freely Given
4. Who Are You Livin' For?
5. Draw Close
6. In The Light
7. The Second Coming

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.