Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


niedziela, 25 lutego 2024

BLOODGOOD - All Stand Together (1991)


Moja ocena: 10/10
Rok 1991 przyniósł kolejne zmiany stylistyczne. Tym razem grupa BLOODGOOD zdecydowała się jeszcze bardziej postawić na brzmienia hard rocka, a nawet nagrała ballady AOR. Metalowe brzmienia zostały tu bardzo złagodzone i nabrały jeszcze więcej melodyjności, oznacza to, że jest to nieco inny BLOODGOOD od tego, który zdążyliśmy poznać na płytach z lat 80. Nie zmienia to jednak faktu, że równie ciekawy. Jest to najbardziej melodyjne i najlżejsze muzycznie dzieło zespołu, do czego ta grupa jednak stopniowo nas przyzwyczajała na swoich dwóch poprzednich płytach z lat 1988 i 1989. Obserwując, jak zespół nagrywa i wydaje stopniowo coraz to melodyjniejsze płyty, można było poniekąd spodziewać się, w jakim kierunku muzycy pójdą także i na tej płycie. Jednak także i tu zespół wciąż trzyma się swoich metalowych korzeni. Gitary wciąż brzmią tu naprawdę mocno, choć zdecydowanie bardziej położono tu także nacisk na wyeksponowanie nadającemu wszystkiemu jeszcze więcej ogłady dźwięku klawiszy. Nie jest to więc też aż tak bardzo niespodziewana zmiana stylu, ponieważ już wcześniej muzycy powoli wprowadzali nieco więcej melodii na swoje krążki. Grupa tu pokazała po raz kolejny, że doskonale orientuje się w zmieniających trendach muzycznych, dopasowując się nieco bardziej do panującej w tamtym czasie estetyki muzycznej. Wszystko to przy jednoczesnym zachowaniu swoich metalowych korzeni na tyle, by uniknąć posądzenia o nadmierne uleganie muzycznym kompromisom. Myślę jednak, że najciekawiej będzie to wszystko przedstawić na przykładzie poszczególnych utworów, które złożyły się na ten wspaniały muzycznie krążek. Całość zaczyna się od przebojowej kompozycji hard&heavy pod tytułem "S.O.S.". Następnie grupa zdecydowała się pokazać swoje jeszcze bardziej melodyjne hard rockowe oblicze w utworze pod tytułem "All Stand Together". Jest to dość chwytliwa kompozycja, z zapadającym w pamięci refrenem, który chce się powtarzać razem z wokalistą. Do bardzo chwytliwych należy także melodyjnie heavy metalowy utwór pod tytułem "Escape from the Fire". Także i on jest bardzo interesujący, co sprawia, że ta płyta jest tak bardzo ciekawa. Każdy z wykonanych tu utworów stanowi prawdziwe arcydzieło, czego dowodzi także hard rockowa kompozycja pod tytułem "Out of Love". Jest naprawdę zachwycające jak gitary, doskonale uzupełniają się z brzmieniem klawiszy i doskonałymi wokalami, zarówno tym głównym, jak i w chórkach. Ciężko także się nie zachwycić przepiękną balladą AOR pod tytułem "Say Goodbye" i tym jak pięknie Les Carlsen ją wykonał. Jego wokal doskonale uzupełnił prześliczną całość, a wokaliści w chórkach dodali wszystkiemu jeszcze więcej uroku. Po wszystkim powracamy do naprawdę chwytliwych brzmień muzyki hard&heavy w utworze pod tytułem "Kingdom Come". I już te utwory dokumentują, że mamy tu do czynienia z niezaprzeczalnie ponadczasowym i naprawdę ponadidealnym arcydziełem, a zapewniam Państwa, że druga część tej wspanialej płyty, jest równie doskonała. Dowodem potwierdzającym moje słowa może być melodyjnie heavy metalowa kompozycja pod tytułem "Fear No Evil". Jej znakomity refren nadaje się wprost idealnie do śpiewania go razem z wokalistą. Takie utwory jak ten dokumentują doskonale, jak wspaniałym zespołem jest BLOOGDOOD, który potrafi tworzyć naprawdę doskonałe kompozycje niezależnie od tego, jaki kierunek muzyczny obierze. Czy to będzie czadowy heavy, speed metal znany z wczesnych nagrań, czy melodyjniejszy hard rock, metal, a nawet AOR, którego możemy posłuchać na tym krążku. Kompozycją utrzymana w estetyce AOR, wzmocnioną hard rockowymi riffami, nie tylko w refrenach jest bowiem "Help Me". Do brzmień melodyjnego hard&heavy powracamy z kolei w utworze pod tytułem "Rounded Are the Rocks". Na tej płycie naprawdę nie brakuje świetnych riffów, ale na wielką pochwałę zasługują także wspaniałe solówki gitarowe, którym także należy się wielkie uznanie. Jeśli chodzi o ten krążek, to muzycy naprawdę nie stronili na nim od ballad. Kolejną jest naprawdę piękna tym razem już hard rockowa ballada pod tytułem "Lies In the Dark". Następnie wydawać by się mogło, że muzycy mają w zanadrzu kolejną równie piękną balladę, jednak po krótkim wstępie utwór "Streetlight Dancer" nabiera już cech melodyjnego hard&heavy. I takim to sposobem dotarliśmy już do ostatniej kompozycji na tym doskonałym muzycznie krążku, który mógłby trwać jeszcze o wiele dłużej i wciąż budzić tak samo wielki zachwyt. Niestety niekończących się płyt ponadidealnych jeszcze nie wymyślono. Na sam koniec muzycy pozostawili jeszcze kolejną prześliczną balladę pod tytułem "I Want to Live in Your Heart". Na tym natężenie muzycznego piękna sięgnęło zenitu, pozostawiając słuchaczy z niedosytem na więcej tak doskonałej muzyki. Polecam Państwu ten ponadidealny krążek bardzo serdecznie. Także i on, jak i wszystkie poprzednie albumy tego wspaniałego zespołu stanowi bardzo jasno świecącą perłę w koronie Chrześcijańskiego metalu.
Album nagrano w składzie:
Les Carlsen - Wokal (LES CARLSEN, CARLSEN-MACEK, STICKER, METAL PRAISE, TOURNIQUET, PASTOR BRAD, LIBERTY N' JUSTICE, CARLSEN CROMWELL...)
Paul Jackson - Gitara (VANILLA 2.0, LES CARLSEN...)
Michael Bloodgood - Gitara basowa (CYPRESS, MICHAEL BLOODGOOD & FRIENDS...)
Tim Heintz - Klawisze (BRYAN DUNCAN, THE MARTIN SHACKLETON FAMILY, GENERAL KANE, IDLE CURE, ALLIES, GIAO LINH, PAUL RUSSO, CRUMBÄCHER, TIM HEINTZ, DALINE JONES, RON ROBBINS ENSEMBLE, CRYSTAL LEWIS, RIC FLAUDING, JON GIBSON, MARK FARNER, BENNY HESTER, LIAISON, FRANK POTENZA, D.O.X., RON ROBBINS, GEORGE SHAW & JETSTREAM, LANNY CORDOLA, DREAM OF EDEN, PENNY FORD, THE NORTHERN LIGHT ENSEMBLE, THE JOHN TESH PROJECT, AL DENSON, AL JARREAU, NORMAN BROWN, AL DENSON, AL JARREAU, RICHARD ELLIOT, JOHN TESH, MAYSA, SEIKO MATSUDA, LEE HOM WANG, SALLY YEH, NISA, DAMIAN, NICK CASTILLO , GEORGE BENSON, WILTON FELDER, АВТОГРАФ, EUGE GROOVE...)
David Huff - Perkusja (DAVID AND THE GIANTS, RICHARD & THE REDEEMED, GAYLA FOSTER , JUANITA CLARK, KEITH & GINGER, NATHAN & RONDA HURST, THE BIBLE SINGING BIBB FAMILY, ANDY ANDERSON, THE RONN HUFF PROJECT, WHITE HEART, MICHAEL W. SMITH, MARK FARNER, KELLYE HUFF, RON COLLINS, GREG X. VOLZ, HYMNSCAPES, CHELY WRIGHT, SARA EVANS, MARTINA MCBRIDE, DAVID HUFF, LADY ANTEBELLUM, GIANT, KANE BROWN, TRACI ANN NICHOLS, JOHNNY AND VIVIAN MCDONALD, ROBIN MAY...)
Biff Vincent - Wokale w tle (THE VENTURES, BIFF VINCENT, DAVID MEECE, ILEANA, DREAM OF EDEN...)
Bret Pemelton - Wokale w tle (UTHANDA, DREAM OF EDEN...)
Darrell Devlin - Wokale w tle (UTHANDA, DREAM OF EDEN...)
Diana Meador - Wokale w tle
Joyce Macek Carlsen - Wokale w tle (CARLSEN-MACEK BAND, STICKER, LES CARLSEN...)
Meagan Cherry - Wokale w tle
Spis utworów:
1. S.O.S.
2. All Stand Together
3. Escape from the Fire
4. Out of Love
5. Say Goodbye
6. Kingdom Come
7. Fear No Evil
8. Help Me
9. Rounded Are the Rocks
10. Lies in the Dark
11. Streetlight Dancer
12. I Want to Live in Your Heart

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.