Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


niedziela, 31 marca 2024

DAVID ZAFFIRO - In Scarlet Storm (1990)


Moja ocena: 10/10
Druga płyta znanego z BLOODGOOD gitarzysty Davida Zaffiro także należy uznać za prawdziwe ponadczasowe arcydzieło na ponadidealnym poziomie wykonawczym. Jest to jedna z tych płyt, które brzmią doskonale nawet po upływie lat i zachwycają wspaniałym materiałem. Nierzadko naprawdę przebojowym. Sam David zagrał tu nie tylko na gitarze, ale także na gitarze basowej, klawiszach, oraz nagrał główne wokale. O tym, że ten artysta dysponuje naprawdę dobrym i charyzmatycznym wokalem, mogliśmy się jednak przekonać już na jego poprzednim krążku, który także zachwycał naprawdę dobrym i ciekawym materiałem. Skupmy się jednak na wydawnictwie z roku 1990 i zawartych na nim utworach. Płyta zaczyna się od melodyjnej kompozycji w stylu AOR z drobnymi elementami hard rocka pod tytułem "Through His Eyes". Zaraz po tym utworze muzycy prezentują kolejną bardzo melodyjną kompozycję w stylu AOR pod tytułem "Holding Fast". Już te dwa utwory udowadniają, z jak dobrym i ciekawym muzycznie materiałem mamy do czynienia. Prawdziwy zachwyt budzi tu dość lekkie, ale jednak niepozbawione rockowej mocy brzmienie gitar, uzupełnione wspaniałym brzmieniem klawiszy, a także główny wokal, wsparty przez chórki śpiewane w harmoniach. Na płycie nie zabrakło jednak i nieco cięższych utworów, jednym z ostrzejszych jest właśnie hard rockowy "He's Lying To Ya". Jest to bardzo przebojowa kompozycja, która wnosi także nieco więcej czadu na tę naprawdę świetną płytę. Następny utwór pod tytułem "In Scarlet Storm" także jest dość chwytliwy, ale i melodyjny, jest to bardziej rockowa kompozycja, momentami z okazjonalnie cięższym hard rockowym brzmieniem. Można ten utwór nawet określić jako lekko progresywny w swoim charakterze. Dużo piękna wprowadza z kolei, naprawdę prześliczna i bardzo nastrojowa ballada AOR pod tytułem "I Wait Alone". Po wszystkim przechodzimy do nieco bardziej gitarowej w swoim brzmieniu melodyjnie hard rockowej kompozycji pod tytułem "Let It Go". Jest to utwór o melodyjności i nastroju bliższym muzyki AOR, jednak wzmocniony nieco bardziej hard rockowymi riffami gitarowymi. To, co zasługuje tu na uwagę poza zaletami, które wyliczyłem na początku, to także naprawdę świetne solówki gitarowe. Nie dość, że brzmią naprawdę niesamowicie, to jeszcze dodatkowo naprawdę nie brak im prawdziwej wirtuozerii. Tak jak czwarty utwór przyniósł delikatne wpływy rocka progresywnego, tak kompozycja pod tytułem "Blue Ice" jest już w 100% przedstawicielką tego gatunku. Jest to dla odmiany utwór instrumentalny, niepozbawiony także i hard rockowych riffów, a przede wszystkim naprawdę wspaniałych popisów gitarowej wirtuozerii. I takim to sposobem dotarliśmy już do przedostatniego utworu pod tytułem "The Song". Muzycznie mamy tu do czynienia z melodyjnym rockiem, muzyką AOR. W tym samym stylu utrzymana jest także zamykająca całość naprawdę urocza ballada pod tytułem "I Give This Life To You". Choć jest to nieco łagodniejszy w swym charakterze album od debiutu, to także i on należy, tak jak wspomniałem, do wielkich arcydzieł w dyskografii opisywanego tu artysty. Polecam Państwu ten wspaniały krążek bardzo serdecznie.
Album nagrano w składzie:
David Zaffiro - Wokal, gitara, gitara basowa, klawisze (CRYSTAL CITY ROCKERS, BLOODGOOD, IN REACH, PAUL Q-PEK, ELI, BRETT WILLIAMS, PHIL STACEY, BETH WILLIAMS, LES CARLSEN...)
Eric Beaver - Wokale w tle (BLOODGOOD...)
Joe Pollastrini - Wokale w tle, perkusja (SINISTER MINISTER...)
Maverick Gibson - Wokale w tle, gitara basowa, klawisze (COWBOY AND SPIN GIRL, SINISTER MINISTER...)
Lary Melby - Wokale w tle (LIAISON, BENNY HESTER, RANSOM...)
Doug Beiden - Wokale w tle (RANSOM, PETRA, HALO, THE BRAVE, SCOTT SPRINGER, MICHAEL SWEET, PAUL Q-PEK, MICHAEL SHAMBLIN, STEPHEN MARSHALL...)
Spis utworów:
1. Through His Eyes
2. Holding Fast
3. He's Lying To Ya
4. In Scarlet Storm
5. I Wait Alone
6. Let It Go
7. Blue Ice
8.The Song
9. I Give This Life To You

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.