Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


poniedziałek, 13 maja 2024

TAKER - Blood (1989)


Moja ocena: 10/10
Powstały w 1987 roku zespół TAKER należy do naprawdę ciekawych przedstawicieli Chrześcijańskiego heavy metalu. Amerykanie z Virginii szybko, bo jeszcze w roku powstania wydali swoje pierwsze demo pod tytułem "MAT.11:12". Taśma przyniosła całkiem dobry materiał, jednak jeszcze ciekawsza jest druga kaseta zespołu pod tytułem "Blood". Te nagrania zachowały się po latach także w nieco lepszej jakości dźwięku. Brzmienie tej taśmy pozostawia wprawdzie nieco do życzenia, ale mamy tu do czynienia z materiałem demo, więc nie będę się tutaj tego specjalnie czepiał, ani obniżał za to oceny, tym bardziej że oceniam jedynie to, co znalazłem w sieci. W takim przypadku najlepiej skupić się na samej muzyce, a ta jest naprawdę świetna. Album zaczyna się od heavy metalowej kompozycji pod tytułem "The Measure". Jest to ostrzejszy utwór w sam raz na początek. Drugi utwór także utrzymany jest w heavy metalowym stylu i nosi tytuł "Blood". Tutaj muzycy połączyli ciężar, z nieco większą dawką melodyjności, całość zdobi także naprawdę ciekawe solo gitarowe, które można by jeszcze bardziej docenić, gdyby te nagrania zachowały się w nieco lepszej jakości. Ząb czasu chyba także wpłynął tu nieco na obecne brzmienie tych nagrań, dlatego naprawdę nie chcę tu za bardzo się tutaj na jego temat wypowiadać, nie miałem okazji słuchać tego materiału na nowej i oryginalnej taśmie. W każdym razie drugą stronę kasety rozpoczyna utwór pod tytułem "The Overcome Anthem". Po nim muzycy zaprezentowali heavy/power metalowy utwór pod tytułem "Into the Throneroom". Muzycy grają tu niekiedy już niemalże ze speed/thrash metalową agresją. Całość kończy jeszcze utwór pod tytułem "A New Song". Tak jak wspomniałem ciężko mi oceniać ten materiał, pod kątem produkcji, gdyż mam wrażenie, że trochę tu zaszkodził także i czas. Pod kątem czysto muzycznym jest to naprawdę świetny materiał, muzyków, którzy z czasem zrobili kariery w takich grupach jak ARMAGEDDON USA i VALEDICTION.
Album nagrano w składzie:
Kevin Potter - Wokal (VALEDICTION...)
Robert Bussey - Gitara (THE CALM, CROWN OF THORNS, VALEDICTION, ATTIC SYMPHONY, ARMAGEDDON USA...)
Dan Wilkinson - Gitara basowa (THE CALM, VALEDICTION, ATTIC SYMPHONY, ARMAGEDDON...)
Charlie Osterhoudt - Perkusja
Spis utworów:
1. The Measure
2. Blood
3. The Overcome Anthem
4. Into the Throneroom
5. A New Song

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.