Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


poniedziałek, 3 czerwca 2024

GETSÊMANI - I Love You Lord (1999)


Moja ocena: 10/10
Brazylijska grupa GETSÊMANI powstała w 1999 roku w São Caetano do Sul i dość szybko wydała swój pierwszy krążek. Pierwotnie zespół wydał go niezależnie, jednak już w roku 2000 ukazała się jego reedycja nakładem wydawnictwa Gospel Records. Muzycznie mamy tu do czynienia z naprawdę wartym uwagi Chrześcijańskim heavy metalem z reguły w dość melodyjnej postaci. Zespół nagrał tu dość ciekawy materiał, jednak jeśli chodzi, o brzmienie to mogłoby być lepiej. Nie można więc mówić o dziele ponadidealnym. Trochę tu jeszcze do tego miana brakuje. Choć można by tu co nieco poprawić i ulepszyć to mimo wszystko, warto się zapoznać z materiałem zespołu, który tak jak wspomniałem, jest naprawdę interesujący. Nie ponadidealny, ale naprawdę idealny więc i tak godzien najwyższej oceny, dlatego przejdę od razu do jego opisu. Całość zaczyna się od melodyjnie heavy metalowej kompozycji pod tytułem "Nossa História". Tak jak pierwsza kompozycja nabrała nieco więcej tempa dopiero pod koniec, tak drugi utwór zespołu pod tytułem"Palco Iluminado" jest już utrzymany w formie czadowego heavy metalu. Mimo wszystko także i tu nie zabrakło i odrobiny melodyjności. Naprawdę dużą melodyjność muzycy wykazali także w ładnej heavy metalowej balladzie pod tytułem "Sua Canção". Na tym nie koniec naprawdę ładnych heavy metalowych ballad, kolejną przynajmniej w połowie jest utwór pod tytułem "Só Posso Confiar". Tutaj słychać dość wyraźne inspiracje grupą IRON MAIDEN, zwłaszcza gdy utwór nieco się rozkręci. Następna kompozycja zespołu jednak przynosi na nowo jeszcze więcej spokoju. Mowa o prześlicznej balladzie pod tytułem "Coisas do Coração". Na tym nie koniec naprawdę wspaniałej muzyki. Kolejnym świetnym utworem w wykonaniu zespołu jest wirtuozerski, ale i naprawdę przebojowy heavy metalowy utwór pod tytułem "I Love You Lord". Jest to idealny utwór na otwarcie płyty, no ale zespół zdecydował inaczej. Po wszystkim przechodzimy do melodyjnej kompozycji utrzymanej w stylu hard&heavy pod tytułem "Fé". Już na sam koniec muzycy pozostawili jeszcze punk metalową kompozycję pod tytułem "Rei David". Całość płyty kończy jeszcze instrumentalny utwór pod tytułem "Getsemani". Można tu podziwiać naprawdę duży kunszt gitarzysty solowego, który w niemalże każdej kompozycji zaprezentował naprawdę ciekawe popisy. Gorąco polecam ten krążek, pomimo drobnych mankamentów związanych z jego brzmieniem, jest to jedna z tych płyt, które mogłyby trwać nieco dłużej, gdyż naprawdę świetnie się słucha tak dobrego materiału. W roku 2004 ukazała się kolejna płyta zespołu pod tytułem "Sabotagem". Muzycy zaprezentowali na niej równie ciekawy i co najważniejsze lepiej zrealizowany materiał, będący mieszanką heavy metalu, z nieco nowocześniejszym metalem. Niektóre źródła podają, iż grupa wykonywała nu metal, jednak takie określanie stylu zespołu zaprezentowanego na jego drugim krążku jest dość mocną przesadą. To wciąż jest naprawdę dobry heavy metal i napiszę o nim więcej w osobnej recenzji za jakiś czas.
Album nagrano w składzie:
Everton Corsino - Wokal (THE JAM CLASSIC ROCK, UP THE IRONS - IRON MAIDEN TRIBUTO, EX-MADNESS - IRON MAIDEN TRIBUTE, EX-POMPEIA 72, EX-TURBULENCE - DREAM THEATER COVER...)
Alexandre Pimenta - Gitara
Jean Carlos - Gitara
Flavio Pavão - Gitara basowa
Marcos Sanches - Perkusja
Lobão - Perkusja
Jean Carllos - Klawisze (VIRTUD, OFICINA G3...)
Spis utworów:
1. Nossa História
2. Palco Iluminado
3. Sua Canção
4. Só Posso Confiar
5. Coisas do Coração
6. I Love You Lord
7. Fé
8. Rei David
9. Getsêmani

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.