Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


środa, 26 czerwca 2024

METAL NOBRE - Ao Teu Lado (2005)


Moja ocena: 10/10
Także i ten album Chrześcijańskiego zespołu METAL NOBRE należy do naprawdę ciekawych. Brazylijczycy po raz kolejny nagrali i wydali naprawdę świetną płytę, zawierającą mnóstwo wspaniałej ponadczasowej muzyki na najwyższym poziomie wykonawczym, jak i naprawdę dobrym brzmieniowo. Muzycy kontynuują tu styl, jaki obrali na wcześniejszych albumach. Każdy z nich to prawdziwe arcydzieło melodyjnego hard rocka, heavy metalu i brzmień bliższych muzyki AOR. Tak jak wspomniałem, tym razem też jest rewelacyjnie i na poziomie prawdziwie ponadidealnym. Dlatego, aby nie przedłużać, od razu przejdę do opisu, wszystkich kompozycji, jakie znalazły się na tej wspaniałej płycie. Oto i one, a każda z nich jest naprawdę bardzo warta uwagi. Grupa brzmi tu ciężej i nieco nowocześniej czego dowodzi już pierwszy utwór w stylu melodyjnego hard&heavy pod tytułem "Ao teu lado". Grupa jednak wciąż jest wierna tradycyjnej szkole tego gatunku. Także i na tej płycie nie zabrakło pięknej hard rockowo, heavy metalowej ballady, czego dowodzi już drugi utwór zespołu pod tytułem "Não Tem Que Ser Assim". Ta piękna kompozycja doczekała się także i teledysku. Po wszystkim przechodzimy do rozpędzonej punk metalowej kompozycji pod tytułem "Povo Barulhento". Muzycy powielają tu nieco schematy, które zdążyliśmy poznać już wcześniej, jednak skoro one sprawdzają się doskonale za każdym razem, to nie jest żadnym zarzutem i nie chcę tu tej decyzji zespołu w żaden sposób krytykować. Mamy tu przebojowe kompozycje heavy metalowe takie jak, chociażby świetny "Festa Crente". Mamy także prześliczne, urzekające ballady jak, cudowny "Além Do Céu", słowem wszystko to za co fani zdążyli pokochać ten wspaniały zespół. Wszystkiego dopełniają dodatkowo prawdziwe arcydzieła melodyjnego heavy metalu takie jak utwór pod tytułem "Não Vou Calar". Nie brak także czadowego heavy metalu w przebojowej postaci jak utwór pod tytułem "Acredite". Po wszystkim powracamy do pięknych balladowych melodii w utworze pod tytułem "Ver Nascer o Amor I". Jak widać, decyzja o powielaniu wzorców obranych poprzednio była najlepszą, jaką zespół mógł podjąć, tym bardziej że wszyscy właśnie tego od tej grupy oczekiwali. A wspaniałej muzyki jest tu o wiele więcej, czego dowodzi przebojowy heavy metalowy utwór pod tytułem "Sou Cristão". Warto także zauważyć, że tak jak początkowe utwory brzmiały nieco nowocześniej, tak dalsza część opisywanej tu płyty brzmi już bardziej klasycznie, w stylu poprzednich nagrań dokładnie, tak jak wszyscy tego oczekiwali. Krążek zdobi także piękny utwór utrzymany w formie przejmującej heavy metalowej ballady pod tytułem "Ver Nascer o Amor II". Zaraz potem grupa prezentuje kolejne arcydzieło melodyjnego heavy metalu w postaci utworu pod tytułem "Filho Do Homem". Chociaż o tym jeszcze nie wspomniałem, to niektórzy moi czytelnicy mogli się już domyślić, że i na tej płycie nie brak naprawdę wspaniałych riffów, jak i wirtuozerskich solówek gitarowych. Kolejną prześliczną balladą w wykonaniu tej wspaniałej grupy, jest utwór pod tytułem "Cálice". Ta prześliczna kompozycja jest jednak już przedostatnią na tym wspaniałym krążku. Także i do niej grupa przygotowała teledysk, tym razem wykorzystujący sceny z filmu Pasja. Album kończy jeszcze czadowa heavy metalowa kompozycja z akcentami speed metalu pod tytułem "Jerico". Pomimo iż kompozycji na tym wspaniałym krążku jest całkiem nie mało, to jednak i ta płyta pozostawia u słuchacza ochotę na więcej tak wspaniałej muzyki. Urozmaicony i bardzo ciekawy materiał zespołu, nie pozwala ani na chwilę nudy i zachwyca tak samo, jak zawsze. Polecam ten album wszystkim fanom naprawdę doskonałego rocka i metalu. Także i ten krążek należy uznać za bardzo jasną perłę w koronie Chrześcijańskiej muzyki rockowej i metalowej.
Album nagrano w składzie:
JT - Wokal
Leonel Valdez - Gitara (DARK AVENGER...)
Pedro Pantoja - Gitara
Kenney Gouveia - Gitara basowa
Adriel Sorriso - Perkusja
Spis utworów:
1. Ao Teu Lado
2. Não Tem Que Ser Assim
3. Povo Barulhento
4. Festa Crente
5. Além Do Céu
6. Não Vou Calar
7. Acredite
8. Ver Nascer o Amor I
9. Sou Cristão
10. Ver Nascer o Amor II
11. Filho Do Homem
12. Cálice
13. Jerico

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.