Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


sobota, 28 września 2024

CHARIZMA - Swedish Invasion (1988)


Moja ocena: 10/10
Także i ten album Szwedzkiej grupy CHARIZMA należy do prawdziwych ponadczasowych Chrześcijańskich arcydzieł, na prawdziwie ponadidealnym poziomie. Ukazał się on jednak tylko niezależnie, gdyż był wydany własnym sumptem i z tego, co wiem to tylko na taśmie magnetofonowej. Dopiero po latach w roku 2018 całość została wydana w nieco innej wersji przez Nostalgic Roxx. Nie wiem jednak, czy także na krążku CD, czy tylko w sieci na platformach streamingowych. Sęk w tym, że ta reedycja jest mocno okrojona, tylko do pięciu kompozycji, z czego wiele pochodzi także z materiału demo z roku 1989. Dlatego też o wiele ciekawsza jest pierwotna wersja kasetowa, którą właśnie chcę dla Państwa opisać. Przyjrzyjmy się jej zatem bliżej. Oto co się na niej znajduje. Album zaczyna się od melodyjnie heavy metalowej kompozycji pod tytułem "Stranger". Chociaż jest to album promocyjny, czyli tak naprawdę bardziej demo, to jakość tych nagrań jest naprawdę wspaniała i na najwyższym poziomie. Moich słów dowodzi także przebojowy hard rockowy utwór pod tytułem "Don't Look Back". To wszystko sprawia, że słuchanie tego materiału to prawdziwa przyjemność. Naprawdę ciężko się nie zachwycić nastrojową power balladą w stylu AOR pod tytułem "Hold On". Jest to przepiękna melodia, w wykonaniu opisywanej tu grupy. Po wszystkim jednak by nie było zbyt słodko, muzycy zaprezentowali przebojowy utwór hard rockowy pod tytułem "Dance Away in the Night". Prawdziwych muzycznych rewelacji jest tu jednak o wiele, wiele więcej. Moich słów dowodzi melodyjnie heavy metalowy utwór pod tytułem "Take a Fall". Naprawdę jakość brzmieniowa tych nagrań zachwyca swoją doskonałością. Moich słów dowodzi także melodyjnie heavy metalowy utwór pod tytułem "One Life To Live". Ciężko też nie docenić mistrzostwa kompozytorskiego muzyków, którzy umiejętnie czerpią z najlepszych dokonań grupy EUROPE, nadając wszystkiemu jednak dużo własnej indywidualności. Zachwyt budzi także rewelacyjny melodyjny utwór hard&heavy pod tytułem "Guardian Angel". Materiał z tej taśmy zawiera w zasadzie gotowy materiał na kolejny długogrający album, nie trzeba w nim nic zmieniać, poprawiać, ponieważ jest naprawdę ponadidealny, pozostaje się jedynie zastanawiać jakim cudem nikt, mając w ręku taki muzyczny klejnot, nie pokusił się o wydanie go na winylu, jeszcze w roku jego wydania? Po sukcesie, jakim było wydanie poprzedniej płyty, także i ten materiał nie przeszedłby niezauważony, mało tego miałby szansę odnieść kolejny kasowy sukces. Wystarczy posłuchać melodyjnej kompozycji heavy metalowej pod tytułem "Lost in the Night" by przyznać mi rację. Bardzo podoba mi się tu większe zaakcentowanie wspaniałych wokali w miksie, dzięki czemu jeszcze bardziej możemy docenić talent wokalisty zespołu. To prawdziwy mistrz wysokiego i krystalicznie czystego śpiewu, przy jednoczesnej grze na gitarze basowej. Muzyk udowadnia to także w melodyjnie hard rockowej kompozycji pod tytułem "Lay Down Your Life". Niestety jest to już przedostatnia kompozycja na tym wspaniałym i prawdziwie ponadprzeciętnym wydawnictwie. Całość kończy jeszcze melodyjnie hard rockowy utwór pod tytułem "Turn Me On". Po wszystkim pozostaje ogromny niedosyt na więcej tak wspaniałej muzyki. Ten materiał powstawał z myślą o komercyjnym sukcesie i naprawdę miał ogromne szanse, by go osiągnąć, gdyby tylko ktoś w odpowiednim czasie wytłoczył go oficjalnie na winylowym krążku, czy raczkujących już płytach CD. Polecam poszukać tych nagrań w sieci, jestem pewien, że zrobią one na Państwu równie dobre wrażenie, jak na mnie.
Album nagrano w składzie:
Bosse Nikolausson - Wokal, gitara basowa
Göran Nikolausson - Gitara, wokale w tle
Janne Nikolausson - Perkusja, wokale w tle
Hasse Engström - Klawisze (ABED WAZIR, VICKI* & THE VIRGINS, THE RADIO, ROSA KÖRBERG, ALEX'S PROCUSSION, MOSQUITOS, WATERMELON MEN, ELDKVARN, ULF LUNDELL...)
Spis utworów:
1. Stranger
2. Don't Look Back
3. Hold On
4. Dance Away
5. Take A Fall
6. One Life To Live
8. Lost In The Night
9. Lay Down Your Life
10. Turn Me On

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.