Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


piątek, 25 sierpnia 2023

CHRYZTYNE - Tales Of Paradise (1993)


Moja ocena: 10/10
Niemiecki zespół CHRYZTYNE powstał w roku 1990 w Karlsruhe, Baden-Württemberg. Przed wydaniem opisywanego tu albumu, ta Chrześcijańska grupa wydała także taśmę demo. Chcę się jednak skupić już na pełnym wydawnictwie z roku 1993. W tym czasie Chrześcijańska scena heavy metalowa była już naprawdę rozwinięta. Także w Niemczech, pojawiało się coraz więcej zespołów wyznających swoją wiarę w Pana Boga. Zespół CHRYZTYNE należy właśnie do jednych z najciekawszych. Ich album to arcydzieło melodyjnego heavy metalu, z najwyższej półki. Każdy utwór tutaj to ponadczasowe i ponadidealne dzieło sztuki. Dlatego właśnie ta płyta tak bardzo zasługuje na jej przypomnienie i opisanie. Oto co się na niej znajduje. Płyta zaczyna się od bardzo przebojowej kompozycji pod tytułem "For You". Już ona wystarczy, by przekonać wszystkich do naprawdę wysokiego poziomu zespołu oraz melodyjnego heavy metalowego materiału. Następnie muzycy już tylko utwierdzają słuchacza w przekonaniu, że potrafią pisać więcej tak dobrych utworów, a pieniądze wydane na płytę zostały naprawdę dobrze ulokowane. Album brzmi doskonale, jego brzmienie zachwyca nawet dzisiaj. Dowodzi tego także drugi utwór pod tytułem "Tell Me Why". Mamy tu wspaniałe melodyjne riffy, piękne brzmienia klawiszy bliższe AOR, piękne solo gitarowe i doskonałe wokale, za które odpowiada znany z SAINT ATTACK Frank Schepp. Kolejna kompozycja to także wspaniałe arcydzieło. Jest to przepiękna ballada metalowa pod tytułem "Remember You". Po tak pięknej melodii muzycy zdecydowali się umieścić na krążku kolejny bardzo przebojowy utwór pod tytułem "Mama Doesn't Know". Muzycznie prezentuje on dość zadziorny, ale wciąż bardzo melodyjny heavy metal. Słychać tu niekiedy także bardzo wyraźnie inspiracje stylem AOR, ale i nieco hair metalem. Warto tu zwrócić uwagę na porywające refreny, które aż chce się śpiewać razem z zespołem. Jeszcze więcej wpływów AOR słychać w utworze pod tytułem "Stay with Me". Jest to melodyjnie heavy, pop metalowe granie bliższe dokonań Szwedzkiego zespołu EPUROPE. Muzycznie jednak większa część płyty bardziej czerpie z amerykańskiej sceny melodyjnie metalowej. Dowodzi tego, chociażby kolejny melodyjnie heavy metalowy utwór pod tytułem "All That You've Got". Tutaj warto zwrócić także uwagę na wyborne solo gitarowe. Gitarzysta Mathis Loris z resztą gra naprawdę ambitne i ciekawe solówki w każdym utworze. Następnie muzycy nie rezygnują z melodyjnie heavy metalowych brzmień w kolejnym rewelacyjnym utworze pod tytułem "All Day All Night". Mamy tu jednak znów nieco bardziej zadziorne, choć tak jak wspomniałem melodyjne riffy, bardzo chwytliwe refreny. Na albumie nie mogło jednak i zabraknąć nieco dynamiczniejszego utworu pod tytułem "Never". To wciąż jest melodyjny heavy metal, ale z większym czadem. To wszystko sprawia, że ten album pomimo wszystko nie pozostawia żadnych wątpliwości co do swojego naprawdę metalowego charakteru. Płyta jest także naprawdę urozmaicona muzycznie. Dowodzi tego kolejna prześliczna ballada pod tytułem "Born in the Fire". Muzycznie jesteśmy tu bliżej stylu lite AOR. Jest to jedna z tych płyt, które mogłyby trwać w nieskończoność, jednak właśnie już dotarliśmy do przedostatniego utworu. Jest nim kolejna melodyjnie heavy metalowa kompozycja pod tytułem "In The Darkness Of The Night". Całość kończy jeszcze utwór pod tytułem "Danger". Jest to genialne melodyjnie heavy metalowe zakończenie płyty, mimo wszystko tak jak wspomniałem, takie płyty mogłyby trwać w nieskończoność i nie znudzić słuchacza. Dlatego po wszystkim pozostaje jeszcze niedosyt na więcej. Polecam ten album naprawdę bardzo serdecznie, warto go posiadać w swojej kolekcji. Ja już mam tę wspaniałą płytę, zainteresuj się nią i Ty.
Album nagrano w składzie:
Frank Schepp - Wokal (SAINT ATTACK...)
Mathis Loris - Gitara
Hans-Martin Kaufmann - Gitara basowa
Marcus Lafferton - Gitara basowa
Thomas Kessel - Klawisze, wokale w tle
Lars Nippa - Perkusja (PICKUP THE HARP, ZAR, 5TH SEASON, LAHANNYA, UMRA ET IMAGO, DEVICIOUS...)
Sascha Lien - Wokale w tle
Isabel Wüst - Wokale w tle
Chrissi Rokitte - Wokale w tle
Spis utworów:
1. For You
2. Tell Me Why
3. Remember You
4. Mama Doesn't Know
5. Stay with Me
6. All That You've Got
7. All Day All Night
8. Never
9. Born in the Fire
10. In the Darkness Of The Night
11. Danger

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.