Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


wtorek, 1 sierpnia 2023

CYPRESS - Demo 1984 (1984)


Moja ocena: 10/10
Tego materiału demo ciężko szukać obecnie na taśmach, sam znalazłem go tylko w sieci, ale uznałem, że jest tak samo wart pokazania, jak materiał grupy ROXX REGIME. Dlaczego? Bo ta Chrześcijańska grupa, jest bezpośrednim poprzednikiem innej wielkiej legendy Chrześcijańskiego heavy metalu, którą jest BLOODGOOD. W mojej ocenie obok STRYPER jest ona najbardziej wpływowa i ważna. Tutaj jednak jest nieco łagodniej, nie tak ciężko, jak w przypadku BLOODGOOD, muzycy nieśmiało tu zaczynają swoje heavy metalowe przygody, posiłkując się bardziej hard rockowym brzmieniem. W porównaniu z nagraniami ROXX REGIME, ten materiał zdaje się, być bardziej archaiczny. Zdecydowanie bardziej czerpiący z estetyki lat 70. jednak nie przeszkodziło to muzykom CYPRESS w późniejszej wielkiej, światowej karierze. A w zasadzie to tylko jego gitarzyście i założycielowi. Ostatecznie z CYPRESS zrodził się wielki i genialny BLOODGOOD, będący niewątpliwie jednym z najważniejszych zespołów na scenie Chrześcijańskiego heavy metalu. No, a co znalazło się na tej demonstracyjnej taśmie? Album zaczyna się od hard&heavy metalowej kompozycji pod tytułem "You Loose". Jest ona tutaj już bardzo podobna do wersji wykonywanej już pod nazwą BLOODGOOD, różni się jednak nieco wokalnie i jest nieco lżejsza w brzmieniu. Jest trochę bardziej miękko, ale wciąż ciekawie. Drugą kompozycją, jaką zespół tutaj zaprezentował, jest bardziej hard rockowa kompozycja pod tytułem "Deferent Eyes". Na sam koniec zespół pozostawił akustyczną kompozycję bliższą country rocka pod tytułem "To you". W sumie to jest w tym także sporo z THE BEATLES. Naprawdę trudno uwierzyć, że niebawem w roku 1985 Michael Bloodgood z całkowicie nowym składem i wokalistą wyda już w 100% heavy metalowy materiał. Jednak to demo także jest warte poznania i bardzo serdecznie je Państwu polecam. Ukazuje ono przyszłą heavy metalową legendę od nieco łagodniejszej strony. W mojej ocenie obowiązkowy materiał do poznania, dla prawdziwych fanów BLOODGOOD. Warto także odnotować fakt, że dwa utwory CYPRESS ukazały się także na składance "In His Majesty’s Service" wydanej w tym samym roku co zaprezentowane tutaj demo, ponoć jeszcze wcześniej w roku 1983 ukazał się dłuższy materiał pod tytułem "To You" zawierający aż osiem utworów, jednak nigdzie nie można go znaleźć.
Album nagrano w składzie:
Bruce Kriskovich - Vokal, gitara, gitara basowa, klawisze
Marilyn Bloodgood - Wokal
Michael Bloodgood - Gitara, wokal (BLOODGOOD, DAVID ZAFFIRO, MICHAEL BLOODGOOD & FRIENDS...)
Ted Wilson - Bass
Shawn Swift - perkusja
Spis utworów:
1. You Lose
2. Deferent Eyes
3. To you

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.