Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


środa, 27 września 2023

FORSALE - Stranger In Town (1988)


Moja ocena: 10/10
Szwajcarska świecka grupa FORSALE powstała w latach 80. i w roku 1986 zadebiutowała singlem "Even (If This Is Not Forever)". Prawdziwie ciekawym wydawnictwem jednak okazał się wydany w roku 1988 longplay "Stranger In Town". Przyniósł on bardzo ciekawą mieszankę melodyjnego hard rocka, heavy metalu i muzyki AOR. Krążek ten zawiera ponadczasowe kompozycje, wykonane na ponadidealnym poziomie. Całość brzmi znakomicie aż do dziś i zachwyca nienaganną produkcją. Warto wspomnieć, że ten niezwykle ciekawy zespół współtworzyli Neil Otupacca, Steve Lee i Leo Leoni znani później z bardzo znanej grupy hard&heavy GOTTHARD. Myślę jednak, że nie warto przeciągać wstępu i lepiej od razu opisać znakomitą muzykę zawartą na opisywanej tu płycie. Teksty zespołu dotyczą głównie miłości i nie widzę w nich nic zdrożnego. Album zaczyna się od krótkiego wstępu pod tytułem "Witch-Hunt Intro". Zaraz po nim przechodzimy do przepięknej kompozycji w stylu AOR pod tytułem "Stranger In Town". Jest to wspaniały przyjemny dla ucha utwór, który doskonale wprowadza słuchaczy w dalszą część płyty. Płyty, którą naprawdę warto mieć w swojej kolekcji, choć może być nieco trudno ją zdobyć, ja jestem jej dumnym posiadaczem i nie sprzedam. Takie klejnoty muzyczne są bezcenne. Dalej zespół wciąż prezentuje bardzo przyjemne i sympatyczne dla uszu kompozycje, drugą jest melodyjnie hard rockowy utwór pod tytułem "Carry On". Jest to w zasadzie takie bardzo ciekawe połączenie melodyjnego radiowego hard rocka z AOR. A jeśli o ten gatunek chodzi, to właśnie w tym stylu jest utrzymany kolejny bardzo piękny utwór pod tytułem "Only Love". Na tej płycie naprawdę nie brakuje muzycznego piękna i cudownego romantycznego klimatu. Dowodzi tego także melodyjny rockowy utwór pod tytułem "No Time No Chance". To w zasadzie taki bardziej przebojowy AOR, z delikatnym muśnięciem elementów radiowego hard rocka. Tak jak jednak wspomniałem, zespół zaprezentował tu, także bardziej melodyjnie heavy metalowe kompozycje, pierwszą z nich jest czadowy, ale bardzo melodyjny "Rollin' On". Drugim czadowym, ale i bardzo melodyjnym utworem heavy metalowym na tym wspaniałym krążku jest "Run For Life". Zaraz potem grupa powraca do brzmień melodyjnego hard rocka, mocno zakorzenionego w brzmieniu AOR w utworze zatytułowanym "Night Spell". Następnie muzycy prezentują jedną z najcudowniejszych i najpiękniejszych ballad AOR, jakie kiedykolwiek zostały nagrane pod tytułem "Call My Name". Takie płyty i taka muzyka zawsze powodują, że serce rośnie i życie staje się jeszcze piękniejsze. Tak cudowne ballady. By nie było jednak zbyt słodko, muzycy powrócili do brzmień hard rocka w utworze pod tytułem "Fallin' Down". Takim to sposobem docieramy już do końca płyty i zamykającego całość utworu pod tytułem "So Long". Jest to kolejna prześliczna kompozycja utrzymana w estetyce AOR. To ta muzyka króluje na tym ponadczasowym pełnym wspaniałej muzyki krążku. W mojej ocenie jest to jedna z najciekawszych i najlepszych pozycji w tym stylu, jakie kiedykolwiek zostały wydane, dodatkowo jeszcze urozmaicona o hard rocka i melodyjny heavy metal na najwyższym poziomie. Polecam to wspaniałe ponadidealne i ponadczasowe arcydzieło bardzo serdecznie, ponieważ jest warte każdych pieniędzy.
Album nagrano w składzie:
Steve Lee - Wokal (CROMO, SANDY & CROMO, GOTTHARD, LEE - KATZMAN - BRACK, AYREON...)
Mauro Lupazzi - Gitara (DEPARTURE...)
Leo Leoni - Gitara (ROCK SIRS, GOTTHARD, MITCH MALLOY, CORELEONI...)
Lutz Warsitz - Gitara basowa (MAURO SABBIONI...)
Neil Otupacca - Klawisze (MAURO SABBIONI, GOTTHARD, FIRE TRAILS, VANISHING SIGNS...)
Johnny Frizzi - Perkusja (BRAINSTORM....)
Spis utworów:
1. Witch-Hunt Intro
2. Stranger In Town
3. Carry On
4. Only Love
5. No Time No Chance
6. Rollin' On
7. Run For Life
8. Night Spell
9. Call My Name
10. Fallin' Down
11. So Long

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.