Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


piątek, 20 października 2023

ROSANNA'S RAIDERS - Calling Down Fire (1988)


Moja ocena: 10/10
Zespół, który tu opisuję, powstał w Australii w roku 1983, prezentując Chrześcijański hard rock. Grupa szybko wydała na taśmach dwa materiały demo w latach 1985, 1986. Materiał ten był na tyle ciekawy, że w roku 1988, zespół wydał już album długogrający nakładem amerykańskiej wytwórni Pure Metal. Jeśli chodzi o styl muzyczny to ROSANNA'S RAIDERS, prezentuje dobrze wykonany hard&heavy z naciskiem w tym przypadku na hard rocka. To, co wyróżnia ten zespół spośród innych, to także utalentowana wokalistka i gitarzystka Rosanna Palmer, której głos dodaje całości jeszcze więcej charakteru. Myślę, że naprawdę więcej wstępu nie potrzeba by zainteresować Państwa tą ciekawą płytą. Zapraszam zatem do przeczytania niniejszej recenzji. Album od razu zaczyna się z przytupem od czadowej kompozycji hard&heavy pod tytułem "We Are Raiders". Dalej muzycy spowalniają nieco tempo i proponują słuchaczom nieco łagodniejszy rockowy utwór pod tytułem "Just Like A River". Tutaj muzycznie jesteśmy bliżej rocka stadionowego, dokumentującego zespół jako dostarczycieli także bardziej melodyjnej muzyki. Jednak zaraz potem powracamy do brzmień hard&heavy w czadowej kompozycji pod tytułem "Serve Someone". Jednak także i tutaj zespół prezentuje dużą melodyjność. Melodyjne oblicze grupa zaprezentowała także w hard rockowej kompozycji pod tytułem "Good News". Jest to dość przebojowa kompozycja, na tym bardzo ciekawym muzycznie krążku. Zespół dba, o to by materiał był urozmaicony i aby kompozycje nie były do siebie zbyt podobne. Dowodzi tego także ballada rockowa pod tytułem "So Far Away". Zaraz potem powracamy do hard rocka w przebojowym utworze pod tytułem "Breakaway". Jeśli chodzi o brzmienie zespołu, to nie jest ono specjalnie ciężkie. Produkcja płyty zdecydowanie bardziej bliska jest hard rockowym standardom, niż typowemu metalowemu brzmieniu, nie zmienia to jednak faktu, że każdy utwór na krążku to naprawdę ponadczasowe arcydzieło, którego miło posłuchać. Utwory tutaj mają czasami niemalże pop rockowy charakter tak jak na przykład kompozycja pod tytułem "No Reason". Nie brak tu jednak i ostrzejszych kompozycji, kolejną taką jest utwór hard&heavy pod tytułem "Run The Race". Zaraz potem jednak muzycy zdecydowali się na umieszczenie na krążku pięknej i bardzo emocjonalnej ballady, pod tytułem "Inside Is Living Hell". I takim to sposobem właśnie dotarliśmy do końca płyty. Już na sam koniec grupa zostawiła jeszcze czadową hard rockową kompozycję, z bardzo chwytliwym refrenem pod tytułem "Not Gonna Let You Go Again". Po wszystkim pozostaje niedosyt na więcej tak dobrej muzyki, która naprawdę zapada w pamięci i chce się do niej powracać. Polecam Państwu ten album bardzo serdecznie.
Album nagrano w składzie:
Rosanna Palmer - Wokal, gitara (NEXUS, MAL FLETCHER, BILL ULYSSES MEDLEY, ROSANNA PALMER...)
David Palmer - Gitara basowa, klawisze, wokale w tle (NEXUS, MAL FLETCHER, PHADRAH TORELLE, ROSANNA PALMER...)
Phil Butson - Klawisze, wokale w tle (GEORGE MASAL, GEORGE MCARDLE, MAL FLETCHER, SHANE HOWARD, STEVE GRACE, REAL WORLD, ROSANNA PALMER, COLIN HAY, PAUL COLMAN TRIO, JUDY MCCOMB...)
Gary Houston - Klawisze (ROSANNA PALMER...)
Johno Zaffarese - Perkusja (ROSANNA PALMER...)
Spis utworów:
1. We Are Raiders
2. Just Like A River
3. Serve Someone
4. Good News
5. So Far Away
6. Breakaway
7. No Reason
8. Run The Race
9. Inside Is Living Hell
10. Not Gonna Let You Go Again

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.