Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


wtorek, 7 listopada 2023

AMETHYST - Inanimate Sarcophagous (1996)


Moja ocena: 10/10
Nagrana w lecie 1994 roku i wydana w roku 1996 taśma pod tytułem "Inanimate Sarcophagous" przyniosła naprawdę duże zmiany, jeśli chodzi o styl zespołu. Ta Chrześcijańska formacja heavy/power metalowa, tym razem zbliżyła się jeszcze mocniej do thrash metalu. Założyciel zespołu Mark Fekete pełniący w nim funkcję gitarzysty i wokalisty tym razem śpiewa tu niższym i trochę bardziej zachrypłym głosem. Wspomniany tu leader zespołu brzmi tu nieco bardziej, jak Dave Mustaine, zwłaszcza w utworze pod tytułem "Hypocritical Condition". Materiał ten został wydany także i pod tym tytułem w nieco innej okładce i zmienioną trzecią kompozycją na utwór pod tytułem "Dead Flesh" jednak o tym napiszę innym razem. Wspomnę tylko jeszcze w kwestii wyjaśnienia, że co do podanych tu na początku dat nagrania i wydania, to jest to trochę zagadkowa sprawa, gdyż nowa strona zespołu podaje, że ten materiał ukazał się już w roku 1994, w innej okładce i już pod innym tytułem, a według informacji ze starej strony tejże grupy wynika, że jednak ukazał się on dopiero w roku 1996. Skupmy się więc na demo z kościotrupem na okładce, a potem przy innej okazji na alternatywnej wersji tego materiału, z już lekko zmienioną listą utworów. Album "Inanimate Sarcophagous" zaczyna się od ostrej power, thrash metalowej kompozycji pod tytułem "Hypocritical Condition". Zaraz po tym utworze zespół prezentuje jeszcze brutalniejszą i cięższą thrash metalową wersję utworu pod tytułem "Believe". Kompozycja ta zasiliła już opisane tu nieco wcześniej wydane w 1989 roku, drugie demo zespołu, jednak tamta wersja tego utworu nie była jeszcze aż tak ciężka. Całość kończy jeszcze utwór pod tytułem "Inanimate Sacrophagous". Zmiana stylu przez zespół dowodzi, że muzycy wciąż mieli znakomite pomysły i potrafili się doskonale dostosować do panujących trendów w muzyce metalowej. Polecam fanom takich grup jak MEGADETH, METALLICA, PANTERA, a nawet ROB ZOMBIE, którzy szukają ciekawej Chrześcijańskiej alternatywy.
Album nagrano w składzie:
Mark Fekete - Wokal, gitara (GRACE THIRSTY SOULS, PRODIGAL, MACIEJ PODSIADŁO...)
Mike Hatcher - Gitara basowa
William Miller - Perkusja
Spis utworów:
1. Hypocritical Condition
2. Believe
3. Inanimate Sacrophagous

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.