Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


czwartek, 30 listopada 2023

CRUSADER - Demo 2005 (2005)


Moja ocena: 10/10
Polski zespół heavy metalowy CRUSADER postał w Choszcznie w roku 1985, na gruzach takich formacji jak KRACH i ROCK-SERVICE. Od samego początku grupa wykonywała muzykę heavy metalową inspirowaną klasyką tego gatunku. Przez lata wielokrotnie zmieniał się skład zespołu, ale styl pozostawał w zasadzie bez zmian, zawsze był to właśnie tradycyjny heavy metal. Raz bardziej czadowy i ostry, a raz nieco bardziej melodyjny. W roku 2005 zespół stawiał na solidne brzmienie dwóch gitar, na których od samego początku niezmiennie grają Andrzej Prenda i Robert Świdziński, doskonałe partie gitary basowej, na której grał Waldemar Trusewicz, solidną perkusję, na której grał Tomasz Nowak, na wokalu występował wtedy Dariusz Klepak. Muzycy wydali w tamtym czasie demo zawierające trzy bardzo ciekawe kompozycje. Pierwszą z nich jest heavy metalowy utwór pod tytułem "Crusader". W tamtym czasie utwór ten posiadał o wiele krótszy tekst, od tego, który dopiero po wielu latach został zmodyfikowany, gdy byłem już wokalistą zespołu, z początku także śpiewałem wersję z tej oto płyty. Trochę zajęło, zanim powstała druga zwrotka. Napisała ją moja Mama. Potem zespół dopisał jeszcze trzecią, by ta pierwsza nie powtarzała się w kółko. Jeszcze potem tekst ten przeczytał znany między innymi z TURBO Grzegorz Kupczyk i zredagował go całkowicie na nowo. Na razie jednak nie wybiegajmy tak daleko w przyszłość. Drugą bardzo ciekawą kompozycją jest cover utworu grupy GOTTHARD, pod tytułem "Fist in Your Face". Został on jednak wykonany w języku polskim z tekstem, który dotyczył całkowicie czego innego. W tej wersji nosi on tytuł "Koszmar". Zresztą sam też śpiewałem i nagrałem tę kompozycję zarówno w języku polskim, jak i angielskim z oryginalnym tekstem. Po dwóch ostrzejszych kompozycjach muzycy zdecydowali się na heavy metalową balladę pod tytułem "Życie To Nie Raj". I tą kompozycją zespół właśnie zakończył to demo. Już w roku 2006, muzycy przyjęli mnie wtedy jeszcze bardzo młodego wokalistę, bym zastąpił Darka Klepaka i Stanisława Rosłonia za mikrofonem. Pamiętam, że gdy usłyszałem ten materiał, byłem nim naprawdę zachwycony, jeszcze bardziej, gdy zostałem przyjęty do zespołu. Wtedy miałem tylko bardzo małe doświadczenie zdobyte na dwóch imprezach z inną metalową grupą HEAVY WATER, gdzie także śpiewałem. Tam jednak byłem jednym z wielu wokalistów. W CRUSADER za mikrofonem stałem już tylko ja.
Album nagrano w składzie:
Dariusz Klepak - Wokal
Andrzej Prenda - Gitara (KRACH, ROCK SERVICE, MACIEJ PODSIADŁO...)
Robert Świdziński - Gitara (KRACH, ROCK SERVICE, MACIEJ PODSIADŁO...)
Waldemar Trusewicz - Gitara basowa
Tomasz Nowak - Perkusja
Spis utworów:
1. Crusader
2. Bramy Niebios
3. Życie To Nie Raj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.