Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


piątek, 29 grudnia 2023

RAGS - Tear ‘Em Up (1988)


Moja ocena:10/10
Nie jest to w 100% Chrześcijański zespół, a bardziej świecki, ale przyciągnął on uwagę Chrześcijańskiej publiczności. Główną zasługą jest oczywiście obecność w zespole Chrześcijanina i znanego gitarzysty w świecie metalu, jakim jest Tracy Grijalva. Drugim powodem popularności zespołu wśród Chrześcijańskich metalowców, jest fakt, że zespół nie miał złych tekstów, co także jest wielkim plusem. Jeśli jednak mówimy o popularności, to tak naprawdę dość umiarkowanej. Zespół ten nigdy nie zrobił wielkiej kariery, w przeciwieństwie jednak do jego gitarzysty, który po czasie zasili tak ciekawe muzycznie formacje, jak WWIII, DIO, CHRIS HEAVEN, czy GALE FORCE. Poznajmy więc materiał, który obecnie wzniecił, na nowo trochę więcej zainteresowania za sprawą swojej płytowej reedycji z roku 2003. Materiał ten jednak jest naprawdę trudnym do zdobycia białym krukiem, ukazało się bowiem jedynie 100 sztuk tego krążka. Ja chcę się jednak skupić na pierwotnej wersji tego materiału, wydanej na taśmie w roku 1988. Amerykanie nie od razu zaczynają od ostrzejszych brzmień, wybierając na początek instrumentalną balladę pod tytułem "Like Never Before". Dopiero później prezentują melodyjnie heavy metalowy utwór pod tytułem "Listen". I już od początku wiemy czego się spodziewać, przede wszystkim mistrzowskich, pełnych wirtuozerii solówek gitarowych. To, co należy tu od razu docenić i pochwalić to naprawdę świetne brzmienie zespołu. Trudno także nie docenić heavy metalowej kompozycji pod tytułem "Run For Your Life". Jako czwarty na płycie występuje naprawdę chwytliwy utwór heavy metalowy pod tytułem "Fight for Freedom". Jeden z recenzentów tego materiału stwierdził, iż od początku nastawiał się na metalowy repertuar, ale nie zdawał sobie on sprawy jednak, z tego, jak on jest dobry. I rzeczywiście muzycznie mamy tu prawdziwe, ponadczasowe i ponadidealne arcydzieło. Wystarczy posłuchać naprawdę solidnej heavy metalowej kompozycji pod tytułem "The Light". W tym przypadku trudno się zdziwić, że gitarzystą zespołu zainteresował się były wokalista RAINBOW i BLACK SABBATH, w osobie Ronniego Jamesa Dio. Na tym kończy się pierwsza strona taśmy. Druga oferuje na początku przebojowy heavy/glam metalowy utwór pod tytułem "Ladies on the Loose". Następnie muzycy prezentują balladowe oblicze w utworze pod tytułem "Fantasy Love". Do przebojowych brzmień heavy/glam metalu, powracamy dopiero w utworze pod tytułem "Caught in the Act". Kolejną rzeczą, która zasługuje, tu na moją pochwalę, jest więc także urozmaicenie materiału. Dowodzi to naprawdę dużej pomysłowości zespołu i jego zdolności do odnajdywania się w różnych odcieniach muzyki metalowej. Od melodyjnego metalu, po solidny heavy i bardziej przebojowe amerykańskie granie. Nie zabrakło także i naprawdę ciężkiego heavy bluesa w postaci utworu "All Fall Down". Jest to jednak już przedostatni utwór, taśmę kończy jeszcze dość chwytliwa kompozycja heavy metalowa pod tytułem "‘Lil S.O.B". Na szczęście instrumentalna. Polecam posłuchać, to naprawdę ciekawa i warta uwagi muzyka, prosto ze słonecznej Kalifornii.
Album nagrano w składzie:
Joe Richardson - Wokal (SWIFT KICK, ORDER & CHAOS...)
Tracy Grijalva - Gitara (RIFF RAFF, SWIFT KICK, LOVE/HATE, DRIVEN, THE WARNING, WWIII, DIO, CHRIS HEAVEN, EIGHTBALL CHOLOS, RHTG, PAIN SAVIOR, CURLY FESTER AND THE BLUES QUARTET, GRIJALVA BROTHERS, TRACY G, GALE FORCE...)
Tom McKee – Gitara basowa
Tom Comfort – Perkusja
Spis utworów:
1. Like Never Before
2. Listen
3. Run for Your Life
4. Fight for Freedom
5. The Light
6. Ladys on the Loose
7. Fantasy Love
8. Caught in the Act
9. All Fall Down
10. ‘Lil S.O.B.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.