Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


niedziela, 7 stycznia 2024

DOKKEN - Breakin' The Chains / Felony (1983)


Moja ocena: 10/10
Niestety nie mogę opisać całej płyty tego zespołu, choć album "Breakin' The Chains" jest naprawdę bardzo ciekawy muzycznie. Chodzi jednak o niekiedy zbyt frywolne teksty. Nie są one złe, ale jednak niekiedy zbyt frywolne, dlatego postanowiłem opisać singiel. Tutaj w tekstach nie dopatrzyłem się niczego co, by było nieodpowiednie, a muzyka tejże grupy naprawdę jest watra kilku słów. Zwłaszcza tytułowy utwór, który jest po prostu prawdziwym, ponadczasowym i ponadidealnym arcydziełem melodyjnego heavy metalu, drugą kompozycję z tego bardzo ciekawego singla mogli już Państwo poznać, na wydanej nieco wcześniej płycie EP, którą także zdążyłem już tu opisać. Jeśli chodzi o świeckie teksty, to dotyczą one problemów miłosnych i relacji z nieodpowiednią kobietą, która grała uczuciami autora tekstu. Założyciel zespołu, gitarzysta i wokalista Don Dokken śpiewa w promującym longplay utworze, że zrywa kajdany, odchodzi i nie da się więcej manipulować. Przeżyjmy się zatem bliżej utworom, składającym się na ten bardzo ciekawy singiel. Nie mogłem znaleźć w sieci jego oryginalnej okładki, więc dałem o taką, jaką widać na zdjęciu. Pierwszą stronę płyty zdobi, wspomniany tu melodyjnie heavy metalowy utwór "Breakin' The Chains". Ten przebojowy utwór doczekał się także bardzo ciekawego teledysku. Był to okres, gdy na promocję zespołu w telewizji poświęcane były naprawdę niemałe pieniądze, a teledyski bywały naprawdę ciekawe i oglądało się je niemalże z takim zainteresowaniem jak filmy, a w przypadku mojej osoby i naprawdę dobrego metalu czasami nawet z większym. Na drugiej stronie singla znalazł się utwór pod tytułem "Felony" znany ze wspomnianej już płyty EP. Zespół zaprezentował go jednak w nieco innej wersji. W tej wersji jest nieco bardziej hard rockowy i już nie tak dynamiczny, jednak wciąż naprawdę bardzo ciekawy. Dlatego polecam Państwu ten wspaniały, ponadidealny singiel bardzo serdecznie.
Album nagrano w składzie:
Don Dokken - Wokal, gitara (HEAR 'N AID, DON DOKKEN, WAR & PEACE...)
George Lynch - Gitara (UDO LINDENBERG & PANIKORCHESTER, GEORGE LYNCH, XCITER, HEAR 'N AID, SERGEANT ROCKS, LYNCH MOB, LYNCH-PILSON, THE BANISHMENT, SOULS OF WE, KXM, SWEET & LYNCH, T&N, THE END MACHINE, DIRTY SHIRLEY, ELECTRIC FREEDOM...)
Juan Croucier - Gitara basowa, wokale w tle (QUIET RIOT, UDO LINDENBERG & PANIKORCHESTER, RATT, HERMAN ZE GERMAN AND FRIENDS, LIQUID SUNDAY, DIRTY RATS, DUBROW...)
Mick Brown - Perkusja (THE BOYZ, XCITER, DOKKEN, UDO LINDENBERG & PANIKORCHESTER, LYNCH MOB, XCITER, THE BOURBON BALLET, TED NUGENT, GEORGE LYNCH, THE END MACHINE, TOOTH AND NAIL, T&N...)
Spis utworów:
1. Breakin' The Chains
2. Felony

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.