Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


niedziela, 14 stycznia 2024

JOSHUA - The Hand Is Quicker than the Eye (1984)


Moja ocena: 10/10
Wydany w roku 1983 album "The Hand Is Quicker than the Eye" okazał się tak ciekawy, że szybko doczekał się reedycji. Zespół JOSHUA, szybko zrobił karierę także w Japonii, gdzie po prostu jest wręcz kochany. Zresztą ciężko się w tej grupie nie zakochać, dlatego postanowiłem, tak jak obiecałem już wcześniej, opisać nieco wydłużoną wersję tego krążka. Właśnie tę wersję wydaną przez Japońską firmę Far East Metal Syndicate. Po prostu jest ona zbyt ciekawa, by nie poświęcić jej troszkę więcej miejsca. Przyjrzyjmy się więc nieco bliżej kolejnej wielkiej, ponadczasowej płycie, na naprawdę ponadidealnym poziomie. Oto co się na niej znajduje. Początek płyty zawiera już te kompozycje, które znamy, więc całość rozpoczyna się od naprawdę przebojowej melodyjnie hard rockowej kompozycji pod tytułem "Falling Again". Myślę, że może się ona spodobać wszystkim fanom wcześniejszych nagrań grupy DOKKEN. Drugi utwór także mogliśmy już poznać na wydanej rok wcześniej na rynek amerykański płycie EP. Jest nim przepiękna ballada wzmocniona nieco ostrzejszym brzmieniem pod tytułem "November Is Going Away". Następnie muzycy prezentują przebojowy heavy metalowy utwór pod tytułem "Sweet Lil' Hurricane". Także i on jest już znany z wcześniejszej wersji tejże płyty, tej wydanej przez amerykańską wytwórnię Enigma. Pierwszym utworem, którego wcześniej amerykańska publiczność nie mogła, usłyszeć, jest przygotowana specjalnie na wersję japońską kompozycja pod tytułem "Lisa", znana także później pod tytułem "A Song for Lisa", łączy ona w sobie melodyjność i wrażliwość AOR, z melodyjnymi wpływami stylu hard&heavy. Ten nieco nowszy kawałek doskonale pasuje do tych starszych, które zdążyliśmy już poznać, doskonale się z nimi uzupełniając. Właśnie do tych już nieco bardziej znanych należy także melodyjnie hard rockowa kompozycja w lekko balladowym stylu pod tytułem "Let's Break Away". Kolejnym utworem, który już wcześniej mogliśmy usłyszeć, jest także melodyjna kompozycja hard&heavy metalowa pod tytułem "Flying High". Pomimo że słyszałem już te nagrania, to za każdym razem jestem nimi zachwycony. Te riffy, wspaniałe solówki gitarowe, brzmienie i doskonałe wokale w każdym z utworów, składają się na doskonały materiał, którego można słuchać w nieskończoność. No ale niestety właśnie dotarliśmy już do przedostatniej kompozycji pod tytułem "Flying High", która tak samo, jak poprzednia utrzymana jest w stylu hard&heavy. Już na sam koniec zespół pozostawił jeszcze znakomity melodyjnie hard rockowy utwór pod tytułem "Portrait of a Woman". Jest to druga z nieznanych wcześniej kompozycji tego zespołu, wydanych specjalnie w roli bonusu na rynek Japoński. I chociaż z bonusami album ten rozwinął się w swojej długości do rozmiarów płyty długogrającej, to i tak pozostawia on muzyczny niedosyt na więcej tak świetnych utworów. Ta płyta mogłaby naprawdę trwać jeszcze o wiele dłużej, ale to jest cecha niemalże wszystkich płyt doskonałych. Płyt, które zachwycają od początku do samego końca, wspaniałą muzyką, takich, które śmiało, można zaliczyć do prawdziwych klasyków w swoim stylu. Ten album właśnie do takich należy, dlatego polecam go Państwu bardzo serdecznie.
Album nagrano w składzie:
Stephen Fontaine - Wokal (ALIEN, URIAH HEEP, DIRTY WORLD, FULL HOUSE, RINGLEADER, NIGHTMARE CARNIVAL, OUTCAST, RING STING, DIRTY WORLD, HEARTACHE CITY...)
Joshua Perahia - Gitary (JOSHUA PERAHIA, JAGUAR, HEIDT, M-PIRE...)
Mahlon Hawk - Gitara basowa
Donnie Gougeon - Klawisze
Tony Zaccaglin - Perkusja
Spis utworów:
1. Falling Again
2. November Is Going Away
3. Sweet 'Lil Hurricane
4. Lisa
5. Let's Breakaway
6. Broken Dream
7. Flying High
8. Portrait of a Woman

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.