Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


niedziela, 18 lutego 2024

LOGOS - Plan mundial para la destrucción (2006)


Moja ocena: 10/10
Na swój kolejny album Argentyńska grupa LOGOS kazała trochę poczekać swoim fanom, jednak gdy się on już ukazał, okazał się kolejnym arcydziełem Chrześcijańskiego metalu w dyskografii tego znakomitego zespołu. Otrzymujemy tu solidną porcję genialnego heavy metalu w tradycyjnej postaci i nieco ostrzejszych kompozycji power metalowych z najwyższej półki. Myślę, że nie warto pisać więcej słów wstępu i najlepiej od razu skupić się na zawartości tego wspaniałego krążka. Krążka, który można określić powrotem tego zespołu w naprawdę wielkim i doskonałym stylu, po dłuższej nieobecności. Urlop ten jednak nie zgasił metalowego ognia w zespole, co dokumentuje tu każda kompozycja. Dlatego już nie przeciągając, od razu opisuję, co ciekawego się na nim znalazło. A znalazło się naprawdę niemało. Już pierwszy utwór pod tytułem "Viaje a la realidad" przynosi solidną dawkę heavy/power metalowego czadu, udowadniając, że w LOGOS, wciąż wiedzą co to znaczy prawdziwy metal. Dlatego trudno też o lepsze otwarcie płyty w tym stylu. Równie ciężki i solidny jest także kolejny utwór. Mowa o heavy metalowej kompozycji pod tytułem "Darse cuenta". Ciężko także nie docenić kolejnej heavy metalowej kompozycji pod tytułem "Sólo una vez más". Na tym nie koniec naprawdę świetnego heavy metalu, dowodzi tego kolejna kompozycja w tym stylu pod tytułem "Esclavos de sus mentes". Jest to nieco bardziej chwytliwy, kawałek jednak niepozbawiony prawdziwego czadu, do jakiego ta grupa przyzwyczaiła swoich fanów na swoich poprzednich krążkach. Heavy metalowych arcydzieł jest tu jednak znacznie więcej i kolejnym bardzo ciekawym utworem w tym stylu jest "Dejando atrás". Także i ten utwór opiera się na świetnych solidnych riffach, które zachwycą każdego fana klasyki gatunku, przy zachowaniu nieco świeższej formuły muzycznej. Na tej płycie nie zabrakło także i heavy metalowej ballady pod tytułem "Lucha por lo que tu crees", która tylko z początku może się wydawać trochę nie do końca w stylu reszty płyty, jednak po czasie stanowiąca jej naprawdę ciekawe uzupełnienie. Po wszystkim jak gdyby nigdy nic powracamy do bardziej chwytliwych brzmień heavy metalu, w kolejnej świetnej kompozycji pod tytułem "Rescatando lo perdido". Ciężko też nie docenić naprawdę solidnej heavy metalowej kompozycji pod tytułem "Son Tiempos Violentos". Zespół naprawdę ukazuje tu swoją metalową siłę w każdej z wykonywanych kompozycji, racząc słuchaczy naprawdę mocnym brzmieniem tego doskonałego materiału. Dowodem może być czadowa power/speed metalowa kompozycja pod tytułem "Plan mundial para la destrucción". Już na sam koniec zespół pozostawił jeszcze chwytliwy i melodyjny heavy metalowy utwór pod tytułem "Ilumina mi ser". Po wszystkim pozostaje oczywiście tradycyjny dla takich arcydzieł niedosyt, na więcej tak znakomitej muzyki, w tak dobrym wykonaniu. Polecam Państwu ten wspaniały krążek bardzo serdecznie. To praktycznie najważniejsze wydawnictwo 2006 roku na argentyńskiej scenie metalowej, niewątpliwie także jedno z najciekawszych, jeśli nie najciekawsze, które na pewno Państwa nie zawiedzie, jest to naprawdę doskonały dodatek do każdej metalowej kolekcji.
Album nagrano w składzie:
Alberto Zamarbide - Wokal (V8, W.C., ZAMARBIDE, PRIMAL...)
Miguel Roldán - Gitara (V8, RIGEL, CRUEL ADICCIÓN, GUARNICIÓN...)
Walter Scasso - Gitara basowa (CRUEL ADICCIÓN, ENTRE EL CIELO Y EL INFIERNO, RESISTENTES, GILLMAN...)
Marcelo Ponce - Perkusja (MORTAND, NEPAL, BETO VAZQUEZ INFINITY, PABLO G. SOLER, CRUEL ADICCIÓN, HYEDRAH...)
Danilo Moschen - Klawisze (AZEROTH, BETO VÁZQUEZ INFINITY, BARILARI, RATA BLANCA, WALTER GIARDINO TEMPLE, RAUL PORCHETTO, FIN DE UNA ERA...)
Marcos Torrado - Perkusja
Spis utworów:
1. Viaje a la realidad
2. Darse cuenta
3. Sólo una vez más
4. Esclavos de sus mentes
5. Dejando atrás
6. Lucha por lo que tu crees
7. Rescatando lo perdido
8. Son tiempos violentos
9. Plan mundial para la destrucción
10. Ilumina mi ser

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.