Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


sobota, 23 marca 2024

CROSSFORCE - Frontline (1987)


Moja ocena: 10/10
Druga taśma demo Chrześcijańskiej grupy CROSSFORCE jest równie ciekawa, jak pierwsza. Przyniosła ona równie dobrą muzykę, wykonaną na naprawdę wysokim poziomie, zarówno muzycznym, jak i produkcyjnym. Może nie jest to ponadidealne brzmienie, ale naprawdę bardzo dobre i profesjonalne jak na materiał demo. Tym bardziej że jest to materiał nagrany na żywo w studio tak jakby taki koncert tylko bez udziału publiczności. Więc brzmienie wszystkiego jest właśnie takie koncertowe. Grunt, że muzyka jest naprawdę idealna w swoim stylu. Muzycy zaprezentowali tu tak samo dobry i wart uwagi heavy metal jak poprzednio, zarówno w bardziej czadowej formie, jak i nieco melodyjniejszej. Dlatego już nie przeciągając wstępu, od razu przejdę do opisu wszystkich siedmiu utworów, jakie złożyły się na tę taśmę demo. Kaseta zaczyna się od heavy metalowej kompozycji pod tytułem "Stompin in the Streets". Jest to naprawdę dość ostry i czadowy utwór, który idealnie nadaje się na rozpoczęcie taśmy grupy w tym stylu. Jako drugi utwór występuje jeszcze ostrzejszy "The Call". Mam wrażenie, jak gdyby ta kompozycja brzmiała także i trochę nieco lepiej od pierwszej. Czadu i prawdziwie heavy metalowej energii nie brakuje także i w heavy metalowym utworze pod tytułem "Heavens Door". To, co należy tu naprawdę docenić, to fakt, iż muzykom udało się uzyskać prawdziwie koncertową atmosferę i żywiołowość, pomimo że całość została nagrana, tak jak wspomniałem w studio. Nieco bardziej chwytliwe oblicze muzyki heavy metalowej, w nieco bardziej melodyjnej postaci zespół zaprezentował z kolei w utworze pod tytułem "It's Your Life". Mimo wszystko ten materiał wydaje mi się i tak nieco cięższy od tego z poprzedniego demo, może jest to właśnie zasługą tej koncertowej energii, wynikającej z występu na żywo, gdzie cały zespół grał razem na tzw. setkę, a nie osobno nagrywając każdy z instrumentów, jak to ma miejsce przy okazji standardowych sesji nagraniowych. Może właśnie dlatego ten materiał, wydaje mi się jeszcze bardziej czadowy. Wracając jednak do samej muzyki, to kolejnym heavy metalowym utworem na tej taśmie jest dość chwytliwy "Wait and See". Kolejną chwytliwą, ale i niepozbawioną prawdziwego czadu kompozycją heavy metalową, jaką zespół postanowił tu zaprezentować, jest "The One Who Loves You". Na sam koniec muzycy pozostawili jeszcze chwytliwy utwór utrzymany w estetyce melodyjnego heavy metalu pod tytułem "Weeping World". Te utwory, jak i te z pierwszej taśmy demo, mogą Państwo usłyszeć także na krążku CD pod tytułem "Rockin' 'Til the Final Day". Polecam się z nimi zapoznać, ponieważ są one naprawdę bardzo ciekawe, a tym samym i warte Państwa uwagi.
Album nagrano w składzie:
Tony Crider - Wokal, klawisze (MERCY, GOLGATHA...)
Phil Castillo - Gitara (MERCY, KRUSH...)
Jeff Hudson - Gitara basowa, klawisze
Mark Cassettari - Perkusja (GOLGATHA...)
Spis utworów:
1. Stompin in the Streets
2. The Call
3. Heavens Door
4. It's Your Life
5. Wait and See
6. The One Who Loves You
7. Weeping World

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.