Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


sobota, 23 marca 2024

SWEET CRYSTAL - III (2010)


Moja ocena: 10/10
Na tę płytę fani Chrześcijańskiego zespołu SWEET CRYSTAL musieli nieco poczekać, ale gdy się w końcu ukazała, okazało się, że jest kolejnym wielkim, ponadidealnym i ponadczasowym arcydziełem. Każdy z zawartych tu utworów zachwyca słuchacza, zarówno doskonałym wykonaniem, jak i wspaniałym brzmieniem. Ta grupa jednak zawsze przywiązywała dużą wagę do produkcji swoich utworów. Choć ta wspaniała grupa działa od lat 70. to tak naprawdę, jest to jej drugi album długogrający i trzeci, nie licząc singli i nagrań demo. Skupmy się jednak na tym oto wydawnictwie. Jest ono tak ciekawe muzycznie, że naprawdę najlepiej będzie już od razu skupić się na opisie wszystkich kompozycji, które się na nie złożyły. Każda z zawartych tu kompozycji jest po prostu wielkim muzycznym arcydziełem w swoim stylu. O tym, że wcale nie przesadzam, niech świadczy już pierwsza kompozycja pod tytułem "Holding Our Own". Utrzymana jest w stylu melodyjnego hard rocka, z lekko progresywnymi akcentami, a to wszystko dodatkowo jest utrzymane w bardzo optymistycznym klimacie. Drugi utwór przywodzi na myśl melodyjnie hard rockowe nagrania legend tego stylu z lat 80. i nosi tytuł "By The Book". Naprawdę ciężko nie docenić tych klasycznych riffów gitarowych, doskonale uzupełnionych wspaniałą grą sekcji rytmicznej i delikatnymi akcentami instrumentów klawiszowych, jak i wspaniałym głosem wokalisty. Tak ponadczasowe utwory nigdy nie przestaną mnie zachwycać, one się nigdy nie zestarzeją. Także i tu znajdziemy nawet i odrobinkę rockowej progresji, gdy całość się nieco rozkręci. Po wszystkim muzycy postanowili zaprezentować nieco spokojniejszy przerywnik muzyczny pod tytułem "Book Return". Następnie grupa prezentuje kolejny przerywnik pod tytułem "Did You Come Here To Save Me?" będący wprowadzeniem do melodyjnej kompozycji w stylu hard&heavy pod tytułem "Prisoner. Unbound". Także i tu muzycy postanowili zaimportować odrobinę progresywnego klimatu. Następny na tej wspaniałej płycie jest "Got To Get You Into My Life". Następnie zespół postanowił zaprezentować przepiękną balladę rockową pod tytułem "Warriors". Jest to prześliczna i bardzo spokojna melodia, wnosząca wiele uroku na ten wspaniały krążek. Jest to jedna z tych płyt, przy których opisie naprawdę ciężko jest ukryć słowa zachwytu, ale tu naprawdę nie ma słabych punktów. Każda nuta to czysty geniusz tworzący wielkie muzyczne arcydzieła. Dowodzi tego także wspaniała progresywnie rockowa kompozycja pod tytułem "Lion Of Judah". Znakomity refren tego utworu aż się chce śpiewać razem z wokalistą. Coś wspaniałego! A na tym nie koniec naprawdę wspaniałej muzyki. Kolejnym bardzo ciekawym utworem jest bardzo optymistyczna i melodyjna progresywnie rockowa kompozycja pod tytułem "Another Time. Another Place". Po wszystkim zespół prezentuje kolejny już na tym krążku melodyjnie hard rockowy utwór pod tytułem "Us. Eternally". Już niemalże na sam koniec zespół pozostawił jeszcze progresywną balladę pod tytułem "The Road Less Traveled". Płytę kończy outro pod tytułem "Numbers" zakończone pięknym Błogosławieństwem w imię Boże. Takie płyty jak ta wydaje się, że mogłyby trwać bez końca i wciąż zachwycać słuchacza doskonałą muzyką. Polecam Państwu ten znakomity krążek bardzo serdecznie.
Album nagrano w składzie:
Marq Andrew Speck - Wokal, klawisze (BUSTING BARRIERS...)
Bill Blatter - Gitara, gitara basowa, wokale w tle
Steve Wieser - Perkusja
Kathy Oyster - Wokale w tle
Cara Gross - Wokale w tle
Keri Kimmel - Wokale w tle
Sherrie Northway - Wokale w tle
Ron Ellman - Skrzypce (THUNDERHARP CHOIR, STEVE D'ANGELO BAND, BERNADETTE KATHRYN...)
Spis utworów:
1. Holding Our Own
2. By The Book
3. Book Return
4. Did You Come Here To Save Me?
5. Prisoner. Unbound
6. Got To Get You Into My Life
7. Warriors
8. Lion Of Judah
9. Another Time. Another Place
10. Us. Eternally
11. The Road Less Traveled
12. Numbers

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.