Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


piątek, 22 marca 2024

FIGHTER - Bang The Drum (1992)


Moja ocena: 10/10
Płyta Chrześcijańskiej grupy FIGHTER pod tytułem "Bang The Drum" także należy do tych naprawdę udanych i bardzo ciekawych. Muzycznie zespół postanowił tu trzymać się stylu obranego na poprzednim krążku, czyli głównie przebojowej, ale i jednocześnie bardzo melodyjnej muzyki hard rockowej i AOR. Czasami zdarzają się tu i ostrzejsze kompozycje w tym jedna heavy metalowa. Był to bardzo dobry wybór, gdyż, chyba każdy, kto sięgnął po kolejny album tego zespołu, właśnie takiego materiału oczekiwał. Przebojowej, ponadczasowej, komercyjnej i łatwej w odbiorze muzyki do tego wykonanej na najwyższym poziomie. Takich płyt, pełnych ponadczasowej, doskonale brzmiącej muzyki zawsze słucha się z przyjemnością i chce do nich wracać. Jest to ponadidealne arcydzieło, gdzie nie zabrakło zarówno czadu, jak i prawdziwego muzycznego piękna. Dlatego też chyba nie warto już pisać, dłuższego wstępu i najlepiej będzie od razu przejść do opisu poszczególnych kompozycji, jakie składają się na ten wspaniały muzycznie krążek. Oto co się na nim znajduje. Płyta zaczyna się od melodyjnej kompozycji w stylu AOR pod tytułem "Time Out". Album od razu inaugurują więc nuty prawdziwego muzycznego piękna. Za mikrofonem stoi tu Sean Murphy, wokalistkę Amy Wolter usłyszymy dopiero w drugim utworze pod tytułem "Alone With You". Także i on utrzymany jest w stylu AOR. Na płycie nie zabrakło jednak i wspomnianego czadu, który można usłyszeć w chwytliwej kompozycji heavy metalowej pod tytułem "Bang The Drum". Rolę wokalisty pełni tu znów Sean Murphy. Zaraz potem muzycy prezentują melodyjnie hard rockowy utwór pod tytułem "When Will We Learn". Za wspaniałe wokale odpowiada tu z kolei ponownie Amy Wolter. Na tym nie koniec roszad za mikrofonem. W prześlicznej balladzie AOR pod tytułem "Faithfully" ponownie śpiewa Sean Murphy. Jest to naprawdę bardzo piękna i spokojna melodia, jednak zaraz potem zespół ponownie daje czadu w hard rockowym utworze pod tytułem "Avalanche". Rolę wokalisty wciąż pełni tu Sean Murphy. Wokalistka Amy Wolter powróciła dopiero w naprawdę chwytliwej i naprawdę melodyjnej kompozycji hard rockowej pod tytułem "Try". Na tym nie koniec prawdziwie ciekawych kompozycji z nurtu melodyjnego hard rocka. Kolejną w tym stylu jest utwór pod tytułem "So Much To Learn". Tutaj z kolei zaśpiewał znów Sean Murphy. Do o wiele spokojniejszych, kojących balladowych brzmień opatrzonych tym razem żeńskim wokalem powracamy z kolei w przepięknym i bardzo uroczym utworze pod tytułem "Without You". Całość opiera się tu głównie na przepięknych i bardzo kojących brzmieniach klawiszy i wokalu Amy Wolter. Gdy utwór się rozkręca, pojawiają się jeszcze delikatnie uzupełniające całość instrumenty perkusyjne. Wokalistkę Amy Wolter usłyszymy także w melodyjnej kompozycji rockowej pod tytułem "Your Hand". Ten naprawdę urozmaicony i bardzo ciekawy materiał kończy jeszcze utwór pod tytułem "Where Can Love Be Found". Za świetne wokale odpowiada tu Sean Murphy. Jest to jedna z tych płyt, które dzięki naprawdę urozmaiconym stylistycznie utworom, pozostawia po jej zakończeniu muzyczny niedosyt na więcej tak dobrej muzyki. Po prostu wydaje się, że takie płyty mogłyby trwać w nieskończoność, jest to jednak cecha niemalże wszystkich płyt ponadidealnych. Tak jak wspomniałem na początku niniejszej recenzji, ta płyta także do takich należy. Polecam ją Państwu bardzo serdecznie. Dyskografię grupy FIGHTER uzupełnia jeszcze wydany w roku 2019, bardzo ciekawy album pod tytułem "The Fighter Demos". Stanowi on doskonałe uzupełnienie bardzo ciekawej i naprawdę wartej uwagi dyskografii tego znakomitego zespołu. Zespołu, który, choć pomimo znaczących sukcesów funkcjonował na muzycznym rynku dość krótko, to wniósł naprawdę sporo dobrej i ponadczasowej muzyki na scenę Chrześcijańską.
Album nagrano w składzie:
Amy Wolter - Wokal (WHITECROSS, AMY WOLTER...)
Sean Murphy - Wokal, gitara, erkusja (METAL PRAISE...)
Billy Heller - Gitara, gitara basowa (METAL PRAISE, AMY WOLTER, SCOTT WENZEL...)
Jim Wolter - Gitara basowa
Mark Pence - Klawisze (SCOTT WENZEL...)
Spis utworów:
1. Time Out
2. Alone With You
3. Bang The Drum
4. When Will We Learn
5. Faithfully
6. Avalanche
7. Try
8. So Much To Learn
9. Without You
10. Your Hand
11. Where Can Love Be Found

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.