Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


czwartek, 25 kwietnia 2024

BOANERGES - Hora Novena (2009)


Moja ocena: 10/10
Także i ten album Chrześcijańskich power metalowców, ze wspaniałą wokalistką można uznać za prawdziwe arcydzieło. Wiem, że często używam tego określenia, ale w moich słowach naprawdę nie ma ani krzty przesady, pomimo kilku typowych potupajek. Zespół zagrał tu nieco ciężej i troszkę nowocześniej, zachowując jednak wszystkie te cechy, które przyciągnęły uwagę fanów na wcześniejszych wydawnictwach. Oznacza to, że będzie naprawdę bardzo ciekawie. Aby to Państwu udowodnić, od razu przejdę, do opisu poszczególnych kompozycji, jakie znalazły się na tym krążku. Muzyka na tym albumie broni się tak dobrze, dzięki naprawdę dobrej produkcji, charyzmatycznej wokalistce, ale także dzięki temu, że nawet power metalowe potupajki, nie są tu zbyt naiwne. Nie ma tu tego śmiesznego patosu, który sprawia, że całość bardziej śmieszy, niż budzi szacunek. Dowodzi tego wszystkiego już pierwszy utwór po intro "Consumado Es". Intro utrzymane w dość pompatycznym klimacie muzyki filmowej trwa może nieco za długo, ale potem przechodzimy już do rozpędzonej power/speed metalowej kompozycji pod tytułem "Un Mundo Diferente". Jest to w większości typowa potupajka, ale mimo wszystko wokalistce udało się uniknąć głupkowatych refrenów. Dość monotonne power/speed metalowe łojenie zostało tu także przełamane nieco cięższymi akcentami i nieco większą melodyjnością pod solo gitarowym. Jeszcze bardziej podoba mi się jednak heavy/power metalowy utwór pod tytułem "Hora Novena". Te riffy człowiek słyszał już tysiące razy, ale one zawsze robią tak samo dobre wrażenie. Po wszystkim zespół prezentuje heavy/power metalowy utwór pod tytułem "Todo Pasa Nadie Sabe". Jest to przykład właśnie naprawdę dobrej muzyki w tym stylu, z delikatnymi aspiracjami w kierunku progresji. Kolejny utwór pod tytułem "Vidas Marcadas" także łączy w sobie elementy heavy metalu z power metalem i odrobiną progresji. Na płycie nie zabrakło i naprawdę ładnej, emocjonalnej ballady metalowej pod tytułem "Mucho Mas por Vivir". Gdy ten utwór dobiega końca, przechodzimy do progresywnie metalowej kompozycji pod tytułem "Tierras Liberadas". Po wszystkim zespół zdecydował się zaprezentować melodyjnie heavy/power metalową kompozycję pod tytułem "Siglo Virtual" a po niej drugą naprawdę piękną metalową balladę. Mowa o przepięknym utworze pod tytułem "El Valor del Presente". Muzycy doskonale budowali, tu napięcie zaczynając od bardzo spokojnej melodyki, by pod koniec przez chwilę zaprezentować już cięższe metalowe oblicze. Po wszystkim grupa prezentuje power metalową potupajkę w postaci utworu "Extraño Quijote". Jednak także i tutaj grupie udało się uniknąć głupkowatej naiwności, tworząc naprawdę czadowy utwór. Kolejną power metalową porupajką, jaką muzycy nam tu zaproponowali, jest "Sueña". Tutaj grupa zbliżyła się już trochę za bardzo do zbytniej wesołkowatości. Za to mamy tu doskonałe solo gitarowe, które jakoś rekompensuje nadmiar jednostajnego łojenia na jedno kopyto. Tak czy owak, takich potupajek jest tu odrobinę za dużo, bym mógł nazwać ten album prawdziwie ponadidealnym. Album kończy jeszcze prześliczna balladowa wersja, power metalowego utworu pod tytułem "La Profecía Cumplida". Właśnie takie utwory i ich wersje sprawiają, że i ten krążek pozostaje w mojej ocenie jednak idealnym arcydziełem, zwłaszcza dla fanów gatunku. Polecam wszystkim fanom heavy, power i speed metalu, z delikatnymi wpływami progresji.
Album nagrano w składzie:
Gabriela Sepúlveda - Wokal (STRYPER, HOLTER...)
Walter Estébez - Gitara (BARNI...)
Javier Fracchia - Gitara
Marcelo Rodríguez - Gitara basowa
Alberto Sabbatini - Perkusja
Gastón Morales - Klawisze
Spis utworów:
1. Consumado es
2. Un mundo diferente
3. Hora novena
4. Todo pasa nadie sabe
5. Vidas marcadas
6. Mucho más por vivir
7. Tierras liberadas
8. Siglo virtual
9. El valor del presente
10. Extraño Quijote
11. Sueña
12. La profecía cumplida (Acoustic)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.