Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


czwartek, 30 maja 2024

DETRITUS - If But for One (1993)


Moja ocena: 10/10
Drugi album Chrześcijańskiej grupy DETRITUS tak samo, jak poprzedni również jest utrzymany w stylu thrash i speed metalowym. Za inspiracje muzykom służyły mniej więcej te same wzorce co poprzednio. Jednak ten krążek został lepiej zrealizowany, więc ten album brzmi korzystniej od debiutu. Zespół eksperymentuje również nieco bardziej ze swoim brzmieniem, dostarczając dużo więcej zmian czasowych i dodając wolniejsze, ponure, akustyczne partie do galopującego thrash, speed metalu. To wszystko sprawia, że ta płyta jest jeszcze ciekawsza, jednocześnie jednak cięższa i trochę mroczniejsza. Chociaż wiele zostało tu zmienione i ulepszone to i w tym przypadku nie nazwałbym tej płyty naprawdę ponadidealną. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to bardzo ważny album w swoim gatunku który, miał duży wpływ na jego rozwój. Oto co znalazło się na opisywanym tu krążku. Płyta zaczyna się naprawdę ciekawie od thrash metalowej kompozycji pod tytułem "Masquerade". Jej wstęp z początku nie zapowiada, z jak ciężkim i ostrym utworem będziemy mieć do czynienia. Gdy całość jednak się rozkręci, widzimy jednak, że znów jesteśmy dość blisko wczesnych dokonań grupy METALLICA. Druga kompozycja zespołu przez długi czas, utrzymana jest w stylu dość ponurej ballady, która dopiero po upływie trzech minut nabiera cech naprawdę ostrego thrash metalu, z akcentami speed metalowymi. Jednak jeszcze więcej cech trash metalowej ballady prezentuje dopiero kolejna kompozycja zespołu pod tytułem "D.I.G.M.". Na tej płycie jednak tak samo, jak na poprzedniej liczy się naprawdę duży ciężar. Dlatego jako kolejna na krążku występuje naprawdę solidna thrash metalowa kompozycja pod tytułem "Let Peace Begin with Me". Mimo wszystko dużo spokoju wprowadza ballada pod tytułem "Feel". Buduje jednocześnie nastrój przed kolejną balladą już cięższą, bo thrash metalową pod tytułem "Blindly Rejected". To wszystko sprawia, że opisywany tu materiał jest o wiele bardziej urozmaicony w stosunku do debiutu. Tutaj pojawia się nawet ciekawa partia saksofonu, co jest bardzo ciekawym zabiegiem artystycznym. Zaraz potem jednak powracamy do naprawdę ostrych thrash/speed metalowych riffów w utworze pod tytułem "If But for One". Tutaj wokalnie także jest naprawdę ciężko i pojawił się nawet growl. W tym całym zestawie trochę śmiesznie i nie na miejscu wypada jednak utwór pod tytułem "Sailors Farewell". W sumie to nie do końca thrash metal, a coś na kształt pirackiego metalu. Mówiłem jednak, że to nie jest ponadprzeciętnie wybitne arcydzieło, z drugiej strony to naprawdę idealny krążek dla wszystkich fanów naprawdę dobrego thrash metalu. Przykładem naprawdę świetnej muzyki w tym stylu z elementami speed metalowymi może być utwór pod tytułem "Father to Son". Naprawdę świetny thrash metal muzycy zaprezentowali także w kompozycji pod tytułem "Painted Reality". Można nawet powiedzieć, że dość chwytliwej jak na ten gatunek. Nawet powiedziałbym, że dość optymistycznej. To, co mi się podoba także na tym krążku to naprawdę duży postęp w sposobie śpiewu wokalisty, który śpiewa czystym głosem w kolejnym thrash metalowym utworze pod tytułem "As It Reigns". Nie zabrakło tu jednak i okrzyków i cięższych partii wokalnych charakterystycznych dla wykonywanego gatunku. Płytę kończy naprawdę ładna ballada pod tytułem "Subtle Shades". Polecam państwu tę znakomitą płytę, jest to naprawdę idealny materiał dla fanów dobrego thrash metalu i speed metalu, z Chrześcijańskim przekazem.
Album nagrano w składzie:
Mark Broomhead - Wokal, gitara basowa (SEVENTH ANGEL, FIREFLY, EXHORIA...)
Earl Morris - Gitara (SEVENTH ANGEL...)
Andy Neal - Gitara
Andy Bright - Perkusja
Sam Roges - Saksofon
Steve Harris - Pianino (SIX YARD BOX...)
Spis utworów:
1. Masquerade
2. So Far Away
3. D.I.G.M.
4. Let Peace Begin with Me
5. Feel
6. Blindly Rejected
7. If But for One
8. Sailors Farewell
9. Father to Son
10. Painted Reality
11. As It Reigns
12. Subtle Shades

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.