Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


środa, 6 września 2023

GETHSEMANE ROSE - Tattered 'N' Torn (1993)


Moja ocena: 10/10
Brytyjski GETHSEMANE ROSE należy do jednej z ciekawszych formacji na Chrześcijańskiej scenie rockowej. Zespół ten założyli młodzi muzycy zafascynowani takimi grupami jak GUNS'N ROSES, FASTER PUSSYCAT, L.A. GUNS. Za inspiracje służył im głównie sleaze metal, styl glam/pop metalu, który jest nieco bardziej szorstki. Młodzi hard rockerzy postanowili to wszystko połączyć z Chrześcijańskim przekazem. Pomimo jednak naprawdę świetnego materiału, zespół miał problem z dotarciem do szerszego grona odbiorców, tak czy owak pewne jest, że GETHSEMANE ROSE jest zespołem niezwykle ciekawym i wartym opisania. Ich pierwszy album został wydany przez wydawnictwo White Metal i dystrybuowany przez Kingsway Music, producentem został, znany z legendarnej grupy A.N.D Paul Hodson, który także wystąpił tu w roli gościnnego klawiszowca. Świetną grafikę na okładkę stworzył Rodney Matthews, nie tylko wybitnie utalentowany grafik, ale i doskonały muzyk. Myślę, że tyle słów wstępu wystarczy, przejdźmy do samych utworów zawartych na tym bardzo ciekawym debiutanckim, ponadidealnym krążku. Płyta zaczyna się od utworu "Spirit Kick". Łączy on w sobie, glam rockowy luz, z wręcz punk rockowym dość niedbałym stylem od razu idealnie wpisując się w schemat sleaze rocka. Kolejną kompozycją jest równie ciekawy hard rockowy utwór pod tytułem "What's Wrong Baby". Od świetnego przebojowego hard rocka muzycy nie dali odpocząć słuchaczom także w utworze "Jimmy's Luck". Tak samo jest przypadku utworu pod tytułem "Shady Dealings". Te cztery pierwsze kompozycje już dokumentują zespół jako dostarczycieli przebojowej, dość prostej muzyki hard rockowej, wykonanej z glam rockowym luzem. Brzmienie zespołu jest szorstkie, dość uliczne, ale właśnie taka jest kwintesencja sleaze rocka i sleaze metalu. Z tych wszystkich kompozycji jeszcze bardziej wyróżnia się i jest w mojej ocenie jeszcze ciekawszy kawałek pod tytułem "Mr. Scarecrow". Czuć tu jeszcze więcej hair metalowego luzu, wymieszanego z charakterystycznym dla zespołu hard rockiem. Zaraz potem muzycy prezentują, sleaze glam hard rockowy utwór pod tytułem "Sad Lady". Właśnie to hard rockowe brzmienia głównie tu z początku przeważają, typowego hair i glam metalowego charakteru, doczekamy się dopiero w późniejszej części płyty. Dokładnie po balladzie pod tytułem "This World". Jest to typowa ballada dla zespołów w tym stylu, mogąca się kojarzyć z estetyką takich grup jak na przykład CINDERELLA. Zaraz potem muzycy powracają do cięższych brzmień, w glam metalowym utworze pod tytułem "Find The Time". Następnie dają czadu w hard rockowej kompozycji pod tytułem "Black In The Sky". Dopiero po tym grupa zdecydowała się na kolejną balladę pod tytułem "Thorn". Muzycy jednak głównie postawili tu na sleaze hard rock i to właśnie takich utworów jest tu najwięcej, kolejnym jest kawałek pod tytułem "Slam". Jeszcze ciekawszy wydaje mi się jednak utwór zatytułowany "Make It Easy" tutaj w mojej ocenie AC/DC spotkało się muzycznie z DEF LEPPARD, co daje naprawdę bardzo ciekawy efekt. Bardzo ciekawym utworem jest także przedostatni już na tym krążku, sleaze glam hard rockowy utwór pod tytułem "Sad To Think". Jest to jedna z najbardziej czadowych kompozycji, jakie zespół tutaj zaprezentował. Na sam koniec grupa pozostawiła jeszcze prześliczną balladę pod tytułem "Kiss Goodbye". Na tym kończy się ten pełen luzu i klimatu dobrej zabawy album, który przebojowe brzmienia połączył z naprawdę ważnym i ciekawym przekazem. Te czternaście utworów, tworzy naprawdę ponadczasową i w mojej ocenie ponadidealną płytę, która naprawdę jest warta uwagi i poznania, polecam więc ją bardzo serdecznie.
Album nagrano w składzie:
Ben Mears - Wokal, gitara
Andy Mears - Gitara
Rob Addicott - Gitara basowa
Brian Banister - Harmonijka
Paul Hodson - Klawisze (LOVEMORE MAJAIVANA & THE ZULU BAND, DARK STAR, CLOVEN HOOF, DETRITUS, JOHN PARR, A.N.D., AL ATKINS, THE SAFRI BOYS, HARD RAIN, DANTE FOX, TEN, BOB CATLEY, HODSON...)
Matt Gutteridge - Perkusja, instrumenty perkusyjne
Spis utworów:
1. Spirit Kick
2. What's Wrong Baby
3. Jimmy's Luck
4. Shady Dealings
5. Mr. Scarecrow
6. Sad Lady
7. This World
8. Find The Time
9. Black In The Sky
10. Thorn
11. Slam
12. Make It Easy
13. Sad To Think
14. Kiss Goodbye

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.