Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


wtorek, 28 listopada 2023

LEVITICUS - I Shall Conquer (1985)


Moja ocena: 10/10
Trzeci album Szwedzkiej grupy LEVITICUS jest równie ciekawy, jak opisana tu już płyta EP i równie genialny longplay. Wiem, że często chwalę i używam wielkich słów w stosunku do płyt, które opisuję, ale w przypadku takich arcydzieł ciężko jest inaczej. Ta Chrześcijańska formacja po raz kolejny wydała po prostu doskonałą, ponadczasową i ponadidealną płytę. Tym razem zespół zrezygnował z usług wydawnictwa Stanley & Andrew Music na rzecz kontraktu z wydawnictwem Talking Music, które także specjalizuje się w wydawaniu nagrań grup Chrześcijańskich. Warto jednak wspomnieć, że już rok później krążek ten został ponownie wydany w Stanach Zjednoczonych przez wydawnictwo Pure Metal, a parę lat później już w roku 2000 również przez inne amerykańskie wydawnictwo Magdalene Records. Następnie reedycje tego klasycznego albumu ukazywały się w Finlandii i ponownie w USA. Można więc powiedzieć, że zespół naprawdę szybko zrobił światową karierę. Przypominam, że to nie pierwsza płyta tego zespołu, która ukazała się również za oceanem. Sukces ten odniósł także wydany rok wcześniej, przed ukazaniem się opisywanej w tej chwili płyty album pod tytułem "I Shall Conquer" będący anglojęzyczną wersją krążka "Jag skall segra!" z roku 1983. To wszystko jednak nie dziwi w przypadku tak dobrej i wartej uwagi muzyki. Dlatego skupmy się już na poszczególnych utworach zdobiących ten krążek. Album zaczyna się od razu z czadem od heavy metalowej kompozycji pod tytułem "The Winner". Od razu także zachwyca mnie swoim klasycznym brzmieniem i doskonałą produkcją. To kwintesencja tamtej epoki. Następnie jest jeszcze ciekawiej muzycy bowiem, przygotowali naprawdę ostry heavy metalowy utwór pod tytułem "Deborah and Barak". Jego początek toczy się niczym heavy metalowy czołg, by w środku nabrać speed metalowego szaleństwa i pod koniec powrócić znów w rejony solidnego heavy metalu. Zaraz potem muzycy prezentują nieco melodyjniejsze oblicze muzyki heavy metalowej w utworze pod tytułem "On the Rock". Melodyjniejsze, ale wciąż naprawdę czadowe. Kolejną świetną kompozycją utrzymaną tym razem na pograniczu hard rocka i heavy metalu jest utwór pod tytułem "King of Kings". Bardzo podoba mi się także tekst tego utworu, oddający Chwałę Panu Jezusowi Królowi Królów. Zaraz potem zespół zaproponował słuchaczom kolejną świetną kompozycję hard&heavy pod tytułem "Stay with Us". Tym razem grupa pokazała naprawdę przebojowe oblicze. Następnie muzycy zdecydowali się, by zamieścić na krążku rozpędzony już niemalże heavy/speed metalowy kawałek pod tytułem "I Got Power". Zaraz potem jednak powracamy do naprawdę chwytliwych brzmień hard&heavy w kompozycji pod tytułem "Look Around". Jednak nie na długo, ponieważ gdy tylko ten utwór się kończy, od razu przechodzimy do czadowego rozpędzonego utworu heavy metalowego pod tytułem "I Love You". To w zasadzie taki heavy rock and roll. Następnie muzycy prezentują przebojowy melodyjnie heavy metalowy utwór pod tytułem "A New Day". Na sam koniec muzycy pozostawili jeszcze heavy metalowy utwór pod tytułem "Light for the World" i pozostawiają słuchacza z niedosytem na więcej tak dobrej muzyki. Polecam Państwu ten krążek bardzo serdecznie, to wspaniałe arcydzieło, które naprawdę warto mieć w płytowej kolekcji. Tak jak wspomniałem na początku, ukazało się sporo naprawdę ciekawych reedycji tejże płyty, przez co nie powinno być wielkich problemów z jej znalezieniem i zakupem. Zakupić ją naprawdę warto, ponieważ jest to kolejna bardzo jasna perła w koronie Chrześcijańskiego heavy metalu!
Album nagrano w składzie:
Håkan Andersson - Wokal, sytezator (Moog-Taurus Bass Pedal), gitara basowa (BJÖRN STIGSSON, XT, STAGGERWING...)
Björn Stigsson - Gitara, wokale w tle, syntezator, organy (BJÖRN STIGSSON, XT, RICO & BEAR...)
Kjell Andersson - Perkusja (BJÖRN STIGSSON, XT, STAGGERWING, TEAMWORK...)
Peo Pettersson - Wokale w tle (X-RAY, AXIA, AMITY, TWO FRANKLIN GROOVE, PEO, KINGS & DREAMS, PAL, STAGGERWING, LIMITED EDITION, NOZANOPRA, THOBIAS WIKLUND...)
Spis utworów:
1. The Winner
2. Deborah and Barak
3. On the Rock
4. King of Kings
5. Stay with Us
6. I Got Power
7. Look Around
8. I Love You
9. A New Day
10. Light for the World

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.