Heavy Metal, Power Metal, Glam Metal, Melodic Metal, Hard Rock, AOR...


sobota, 22 czerwca 2024

GETSÊMANI - Sabotagem (2004)


Moja ocena: 10/10
Także i ta płyta Chrześcijańskiej grupy GETSÊMANI należy do naprawdę ciekawych. Muzycy pozostali wierni estetyce heavy metalowej, jednak zaszło kilka znaczących zmian. Tak jak poprzedni album prezentował tradycyjne podejście do gatunku, tak tutaj mamy do czynienia z nieco nowocześniejszym materiałem. To, co należy tu pochwalić na samym początku to fakt znaczącej poprawy jakości brzmienia, w stosunku do debiutu. Zespół brzmi tu klarowniej, ale i o wiele ciężej. Mamy tu także do czynienia z nieco ostrzejszą muzyką. Skoro już o niej wspomniałem, to nie warto już przeciągać wstępu i najlepiej będzie opisać wszystkie kompozycje jedna po drugiej. Tak jak wspomniałem na początku wszystkie, one są naprawdę warte uwagi. Album zaczyna się od dość melodyjnej heavy metalowej kompozycji pod tytułem 'Há Alguém". Utwór ten może się spodobać wszystkim fanom twórczości argentyńskiej grupy LOGOS. Drugi utwór pod tytułem "Hipocrisia" łączy heavy metal, z delikatnymi elementami nu metalu. Chociaż wydawać by się mogło, iż to połączenie, będzie niezbyt ciekawe, to w tym przypadku jednak okazało się ono naprawdę dobre i interesujące. Następny utwór zespołu pod tytułem "Sabotagem" należy do tych naprawdę czadowych, także i tu muzycy połączyli heavy metal, z elementami nu metalu. Trzeba przyznać, że i tu naprawdę udało im się stworzyć coś bardzo ciekawego, głównie jednak dlatego, że tradycyjnie metalowa moc i energia przeważa tu nad nowoczesnością. Na płycie nie zabrakło jednak i chwytliwej hard rockowej kompozycji pod tytułem "Filho". Tutaj z kolei słychać nieco inspiracji amerykańską sceną muzyczną. Całość kończy jeszcze rewelacyjna oparta na tradycyjnie heavy metalowych riffach, chwytliwa kompozycja pod tytułem 'Na Veia". Także i ten krążek należy do tych, które wydają się kończyć zbyt szybko. Jednak trudno oczekiwać by płyta EP trwała nieco dłuższej, choć czasami się takie zdarzają. Polecam Państwu ten znakomity krążek, gdyż należy on do naprawdę ciekawych reprezentantów nieco nowocześniejszego heavy metalu, z jednak zachowanym dużym szacunkiem dla tradycji gatunku.
Album nagrano w składzie:
Everton Corsino - Wokal (THE JAM CLASSIC ROCK, UP THE IRONS - IRON MAIDEN TRIBUTO, EX-MADNESS - IRON MAIDEN TRIBUTE, EX-POMPEIA 72, EX-TURBULENCE - DREAM THEATER COVER...)
Alexandre Pimenta - Gitara
Leandro Walsak
Marcos Sanches - Perkusja
Spis utworów:
1. Há Alguém
2. Hipocrisia
3. Sabotagem
4. Filho
5. Na Veia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.